Een goede wijn kan …

met alles worden geserveerd, vooral met mate.”

 

Ondersteund door de lokale wijnbouwers, mannen en vrouwen boordevol passie voor de wijnstok en de wijn, startte het Interprofessioneel Comité van de Savoie-wijnen een nieuwe promotiecampagne op onder het motto “Een goede wijn wordt met alles geserveerd, vooral met mate.”

Deze campagne gericht op het grote publiek loopt nog tot eind februari en benadrukt het verband tussen wijn, eten en matiging door de promotie van 7 foodista-profielen: Gastronomaniac, Veggie gourmand, Barbecue master, Street lover, Traditionista, Bec sucré en Apéritivore.

Onze eetgewoonten zijn geëvolueerd om zich open te stellen voor andere culturen en nieuwe smaken. Niet alleen in Frankrijk maar ook bij ons, ondanks deze evolutie blijft de wijncultuur een sterk bindingspunt in de Franse samenleving..

Om deze boodschap over te brengen is de campagne gebaseerd op een website food-et-vin.com waarvan de homepage wordt gepresenteerd in de vorm van een quiz “Wat voor foodista ben jij?” quiz, waarbij webgebruikers worden uitgenodigd om hun foodista-profiel te ontdekken. Afhankelijk van het resultaat worden vervolgens vier aanbevelingen voor eten en wijn voorgesteld, waarbij de mogelijkheid wordt geboden om ook andere items uit de overige profielen te integreren. Tot slot worden de waarden van de wijnindustrie belichaamd in een Manifest van gematigdheid, waaraan een gids voor verantwoorde consumptie is toegevoegd.

Met 100% digitale distributie worden wijnprofessionals uit de Savoie uitgenodigd om de campagne op grote schaal door te geven op al hun sociale netwerken via #FoodAndWine. Gedurende de ganse campagne kan iedereen zijn wijnen of lokale, regionale specialiteiten toevoegen om het gehemelte van alle wijnliefhebbers en fijnproevers te strelen!