Producten YB (Yoghurt Barn), Pastarìa en Spizzico voortaan samen beschikbaar. YB en Spizzico maken intrede op Belgische markt
Autogrill, de vooraanstaande wereldwijde operator in food & beverage-diensten voor reizigers, kondigt de opening van zijn nieuw 3-in-1 concept in Station Brussel-Centraal aan. In de Autogrillcounter op de tussenverdieping die naar de sporen leidt, worden voortaan de producten van Pastarìa, Spizzico en YB (voorheen Yoghurt Barn) verkocht. Waar de eerste twee vertrouwde Autogrillmerken zijn, geïnspireerd op de Italiaanse roots van het bedrijf, komt met YB een Nederlandse publiekslieveling voor het eerst overgewaaid naar ons land, in franchise met Autogrill.
De nieuwe Autogrillcounter bevindt zich op de tussenverdieping van Station Brussel-Centraal en is 135 vierkante meter groot. De ruimte heeft ongeveer 15 zitplaatsen, maar zal zich vooral focussen op reizigers die willen genieten van een maaltijd of snack ‘on the go’, met enkele gerechten die binnen een minuut ter plaatse bereid worden.
Met de combinatie van Pastarìa, Spizzico en YB komt Autogrill tegemoet aan het uiteenlopende smakenpallet van de duizenden treinreizigers die Brussel-Centraal de hele dag door aandoen, en dat met kwalitatieve maaltijden en snacks. Zo biedt Spizzico Italiaanse pizza’s en andere hartige snacks die topkwaliteit, versheid en authenticiteit combineren. Het merk is gloednieuw in België, maar heeft een internationaal track record van meer dan 30 jaar om op terug te vallen.
Ook Pastarìa brengt ode aan de Italiaanse roots van Autogrill, met snelle, kwalitatieve pasta’s, klaar in één minuut. Zowel de ingrediënten als de verpakking zijn duurzaam en speciaal ontworpen voor reizende klanten. Pastarìa doet misschien een belletje rinkelen in België, met enkele vestigingen op de Belgische luchthavens en langs snelwegen.
Gloednieuw in België is YB, het vroegere Yoghurt Barn. Het Nederlandse concept, dat razend populair is bij onze Noorderburen, biedt (frozen) yoghurt, smoothies, taarten en andere snacks aan, en dat met aandacht voor mens, dier en planeet. Het Nederlandse horecabedrijf is B Corp certified en klimaatpositief en is daarmee de meest duurzame onderneming in Nederland. Zo neemt het verschillende initiatieven om CO2-uitstoot te minimaliseren en te compenseren. Niet alleen komt YB onder de vleugels van Autogrill voor het eerst naar België, de store in Brussel-Centraal zal de allereerste YB zijn die volledig plant-based en vegan zal werken.
Met deze nieuwe counter in Brussel-Centraal toont Autogrill zich een flexibele en veelzijdige food- en beveragepartner voor transportmaatschappijen. Het Italiaanse bedrijf heeft al een jarenlange samenwerking met de NMBS door de uitbatingen van Starbucks®-filialen in Belgische stations, waaronder ook Brussel-Centraal. Dat vertrouwen wordt nu bevestigd door de uitbating van dit nieuwe concept. Daarmee is Autogrill echter niet aan zijn proefstuk toe: in België zijn er maar liefst 94 uitbatingen onder de vleugels van Autogrill, onder meer op onze luchthavens, in steden en langs snelwegen.
Thibault Jouy, COO bij Autogrill Belgium: “We zijn bij Autogrill verheugd dat we dit nieuwe concept mogen uitbaten in Brussel-Centraal. Het is een bevestiging van het vertrouwen dat de NMBS al jarenlang in ons stelt met de uitbatingen van de Starbucks®-filialen in stations. Dit nieuwe concept, waarbij we pizza-, pasta- en yoghurtgerechten combineren in één counter, is niet alleen uniek, maar vormt ook een mooie uitbreiding op onze samenwerking met de NMBS. Door deze drie food concepten te combineren, doen we iets wat nog niet eerder is gedaan, met behoud van de intrinsieke identiteit van elk concept. De decennialange ervaring van Autogrill op het gebied van eten en drinken over de hele wereld heeft ons in staat gesteld een dergelijke gedurfde stap te zetten, waarbij we tegemoetkomen aan de vraag van een gevarieerd klantenbestand op elk moment van de dag.”