Carrefour onthult de eerste Carrefour city

het nieuwe enseigne voor de stad

 

  • Carrefour City zet de strategie van Carrefour als leider van de voedseltransitie en de ecologische transitie voor iedereen extra kracht bij – • De winkel maakt het beste toegankelijk voor iedereen dankzij een groot assortiment aan bio-producten, lokale producten en producten van het Carrefour-huismerk – • Het restauratiegedeelte neemt een belangrijke plaats in met een gevarieerde keuze voor alle smaken tegen een betaalbare prijs

Carrefour City, dit is het fonkelnieuwe enseigne dat Carrefour België vandaag uit de doeken doet. De eerste winkel opende zopas in hartje Brussel, op een toplocatie in de voetgangerszone op de Anspachlaan. Deze winkel is volledig in lijn met de laatste consumptietrends. Hij is afgestemd op het leven van de stedelijke klant die op zoek is naar authenticiteit en die aangetrokken is door lokale producten, bio en milieu-aspecten zoals afvalvermindering. Het restauratiegedeelte is er sterk ontwikkeld en biedt een ruime keuze aan maaltijdoplossingen om ter plaatse op te eten in het Carrefour Café of om mee te nemen.

Carrefour City is de concrete vertaling van de strategie van Carrefour België als voortrekker van de voedseltransitie voor iedereen en van de ecologische en digitale transitie. Het concept is afgestemd op de verwachtingen van de stedelijke klant. Deze wordt er warm onthaald, in een hedendaagse omgeving, en kan er genieten van het deskundig advies van de winkelmedewerkers. Om de impact op het milieu te verminderen, is het meubilair in de winkel en in de restauratieruimte grotendeels gerecycleerd. De winkel benadrukt de nabijheid, het moderne aspect, het respect voor het leefmilieu en de lokale verankering en creëert zo een bijzondere klantbeleving.

Op 200 m² vindt de consument een buurtwinkel met een compleet gamma producten voor alle dagelijkse behoeften en een plek met smakelijke en gezonde maaltijdoplossingen. De nadruk ligt op bioproducten, het eigen Carrefour-merk en lokale producten. Het merendeel zijn Carrefour-producten (1.530 referenties) en Carrefour Bio-producten (480 referenties). Niet minder dan 19 productcategorieën worden vertegenwoordigd door het Carrefour-merk.

Klanten vinden in de Carrefour City een ruime keuze aan maaltijdoplossingen voor elk moment van de dag, toegankelijk voor iedereen en tegen de beste prijs. Alle gerechten kunnen ter plaatse in het Carrefour Café worden gegeten of meegenomen worden. Deze gezellige ruimte nodigt klanten op een oppervlakte van 60 m² uit om aangename momenten door te brengen met zichtbaarheid vanaf de straat. Een gratis wifi-verbinding is natuurlijk aanwezig voor het comfort van de klanten.

De sterke punten van Carrefour City: • kwaliteit en versheid gegarandeerd; – • het bio-aanbod: met een groot aantal bulkprodcuten en vers fruit en groenten en een bakkerijafdeling. Carrefour biedt het goedkoopste biomerk van België; – •      de roducten van het merk Carrefour: een compromisloze kwaliteitsgarantie, altijd tegen de beste prijzen; – • de lokale verankering: een breed gamma aan lokale producten; – • het unieke restauratieconcept: een ultravers assortiment maaltijdoplossingen met alle ingrediënten voor een uitgebreid ontbijt, een saladebar, knapperige pizza’s, sandwiches, soepen, vruchtensappen en voorgesneden fruit, om mee te nemen of ter plaatse te eten. Carrefour City voorziet dus in alle behoeften van de dag, van ontbijt tot diner, inclusief een kantoorvergadering; integratie van nieuwe technologieën zoals de fietsleveringsdienst ShipTo, self check-outkassa’s of de Nutriscore raadplegen via de Carrefour-app; – • niet-voedingsartikelen met focus op zero waste: de klant kan zijn eigen potjes en doosjes meebrengen en hij heeft de keuze uit alternatieven voor plastic zakken, zoals stoffen zakken of het nieuwe assortiment zakken gemaakt van zeeafval.

Carrefour België blijft inzetten op expansie: in 2019 opende de retailer reeds 18 nieuwe winkels.

Carrefour City – Anspachlaan 15 – 1000 Brussel – openingsuren: 7 dagen op 7, van 7 tot 22 uur