Ijsboerke schept op met 2024!

hét jaar van de Frisko!’ en lanceert drie écht Belgische innovaties

 

Hét jaar van de Frisko!

Eind vorig jaar won IJsboerke met de Frisko Vanille de award “Hét product Made in Kempen”. Verkozen worden tot populairste product van alles wat in de Kempen wordt gemaakt (zowel voeding als niet-voeding) bewijst dat Frisko meer is dan “een ijsje op een stokje”, het is een begrip dat deel uitmaakt van de collectieve trots van die regio. Belofte maakt schuld, want IJsboerke beloofde na de winst te trakteren. Dat doen ze met een heuse Frisko Roadtrip doorheen de Kempen. Zo trappen ze ook meteen het ijsseizoen in gang.

In de Paasvakantie stopt de iconische IJsboerke camion op verschillende plaatsen in de Kempen. “Onder het motto ‘Plezier van hier’, willen we kunnen delen met iedereen. Daarom trakteren we op heerlijke Frisko’s”, zegt commercieel manager Jef Segers. De uitgestippelde route houdt halt in De Mosten in Hoogstraten, De Lilse Bergen in Lille, de Carrefour in Mol, de Spar in Lichtaart, de OKay in Dessel, de Jumbo in Ranst en de Delhaize in Herentals. De volledige route kan je binnenkort raadplegen op de diverse sociale media van IJsboerke.

2024 wordt hét jaar van de Frisko voor IJsboerke en dat vieren ze met een nieuwkomer in de Frisko-familie. IJsboerke stelt -friskontent én met een vleugje nostalgie- de Frisko Noisella voor. Hoewel de echte IJsboerke-fan zich deze misschien nog herinnert van vroeger, zal zowel die fan die al jarenlang vertrouwd is met het merk als de vele nieuwe fans die dagelijks de lekkernijen van IJsboerke ontdekken positief verrast worden door deze nieuwigheid. De ijsbereiders van IJsboerke hebben namelijk dit ijsje in een nieuw jasje gestoken: vanille roomijs met een swirl van hazelnootpraliné gedipt in echte Belgische melkchocolade en heerlijke hazelnootjes. Bovendien laat IJsboerke de lancering van deze Frisko Noisella niet onopgemerkt voorbij gaan. Ze koppelen de lancering enerzijds aan een wedstrijd deze week op Radio2 in de ochtend bij Ann & Daan, waarbij bedrijven kans maken om Frisko’s te winnen voor al hun collega’s. Anderzijds koppelt IJsboerke de lancering op Paaszaterdag ook aan het grote throwback evenement in het Sportpaleis, de ‘Back to the 80s, 90s en nillies’-Party. Met een nostalgische knipoog naar de vroegere Frisko Noisella, is dit evenement met nostalgie als rode draad de perfecte match. IJsboerke kijkt ernaar uit om samen met alle liefhebbers van muziek uit het verleden, de revival van de Frisko Noisella met een hedendaagse twist te vieren. Bovendien danst IJsboerke zo de start van het ijsjesseizoen in door de liefhebbers te trakteren op een Frisko en hen op deze manier de kans te geven de nieuwkomer in de Frisko-familie te leren kennen. Zij die er niet bij kunnen zijn in het Sportpaleis kunnen vanaf volgende week de Frisko Noisella ontdekken bij Delhaize, Carrefour, Spar, Okay, Alvo, Jumbo en vele buitenhuis-locaties.

Belgian Originals

IJsboerke is van oudsher ook gekend voor zijn bakken schepijs. Daarom werden de Belgian Originals bekers (460ml) in samenwerking met Hoogstraten Aardbeien en Jules Destrooper letterlijk uitvergroot naar een 1000 ml bak. Een groter formaat, betekent nóg meer plezier van hier ;). De ‘Belgian Originals’-range wordt hoog in het vaandel gedragen door IJsboerke. Belgische merken die de handen in elkaar slaan om elkaar te versterken levert in deze een mooie synergie op tussen roomijs enerzijds en de authentieke ingrediënt-verrijkingen van de Belgische partners anderzijds.

‘IJsboerke 1000 ml schepijs-bak Jules Destrooper Almond Thins & Speculoos’ bestaat uit vanille roomijs met knapperige speculoosstukjes en -saus, het enige echte amandelbrood van Jules Destrooper en gekarameliseerde amandelnootstukjes. Ingrediënten die bijdragen aan de ultieme smaakbeleving bij iedere hap.

De tweede variant, ‘IJsboerke 1000 ml schepijs-bak Hoogstraten Aardbeien’ bestaat uit verfrissend en smeuïg aardbeiroomijs bereid met de lekkerste Hoogstraten aardbeien. Zonder al te veel tierlantijntjes is deze 1L bak een vereenzelviging van pure, kwalitatieve en (h)eerlijke smaken en de frisse trots van vele Belgische aardbei-kwekers. Deze nieuwigheden zijn vanaf heden verkrijgbaar in de supermarkten, o.a. bij Spar, Colruyt en Jumbo.

Bovendien zal IJsboerke binnenkort ook prominent aanwezig zijn in de communicatie van Colruyt Laagste Prijzen. Colruyt engageert zich, als Belgisch familiebedrijf, om samen met enkele vooraanstaande nationale merken een allround merkbeleving te creëren. Samen wordt zo gewerkt aan het uitdragen van een verhaal dat aansluit bij de kernwaarden van beide merken.