Wereldwijd creëren sterrenchefs gepersonaliseerde koffiemelanges met illy’s ‘Personal Blender’-expertise en –technologie. Wereldleider in de hoogwaardige koffiesector, is het voortaan de officiële koffiepartner van de Europese MICHELIN-gids Star Day die plaatsvond in Boedapest. Tijdens het evenement kregen de chefs de kans krijgen om te experimenteren met de Personal Blender, een prototype dat tijdens de Coffee Cluster tijdens de Expo Milano 2015 werd voorgesteld. Met de hulp van specialisten van de University of Coffee, konden ze 9 koffiesoorten combineren in verschillende hoeveelheden en verhoudingen tot een unieke mix die de individuele stijl van elke chef-kok uitdrukt en dit gebaseerd op zijn of haar sensorische en smaakvoorkeuren. De persoonlijke blender maakt deel uit van het illy Chef Ambassador-programma, een project gewijd aan culinaire meesters die gepassioneerd zijn door koffie en het creëren van culinaire hoogtepunten en dineerervaringen. Voor het eerst werkt het bedrijf, wiens missie sinds 1933 de beste koffie aan de wereld biedt door middel van een unieke mix, nu met een handvol sterrenkoks om sterk aangepaste koffiemelanges te ontwikkelen.
“Ik ben er trots op de beste expertise ter wereld naar de wereld van de sterrenkoks te brengen” – zegt Massimiliano Pogliani, CEO van illycaffè – “onze productieketen, bekend om zijn nauwkeurige monitoring bij elke stap van de productie om de hoogst mogelijke kwaliteit te garanderen, samen met ons unieke roostproces, vormt de basis van de “persoonlijke blend”, waarbij de mengcomponent wordt overgelaten aan de creativiteit, de smaakvoorkeur en expertise van elke chef, die wordt begeleid tijdens deze ontdekkingsreis door onze experts van de University of Coffee. ”
Chef Viki Geunes, restaurant ’t Zilte, ** sterren in Antwerpen was een van de eersten die werd geselecteerd om een dergelijk project te leiden. Zijn ‘Personal Blend’ is nu verkrijgbaar en wordt ook aangeboden in zijn restaurant ‘t Zilte ** in Antwerpen.
illycaffè een Italiaans familiebedrijf, in 1933 in Triëst opgericht, ‘s werelds meest wereldwijde koffiemerk en produceert de unieke illy 100% Arabica-blend gemaakt van’ s werelds beste selecties van Arabica; Elke dag worden meer dan 7 miljoen bekers geserveerd in meer dan 140 landen in de beste cafés, restaurants, hotels, woningen en kantoren. illy is uitgegroeid tot de standaard voorloper van espresso, en wordt dankzij drie kritische innovaties gezien als de leider in de wetenschap en de technologie van koffie. Het bedrijf stichtte de Universiteit van Koffie met het oog op de verbetering van de teelt, en biedt als leverancier een uitgebreide academische en hands-on training voor koffieboeren, barista’s en koffieliefhebbers. ‘made in illy’ wordt versterkt door ‘beauty & art’ die de fundamentele waarden van het merk versterken, naast het logo – ontworpen door kunstenaar James Rosenquist – is er de befaamde illy Art Collection, bestaande uit meer dan 100 kopjes ontworpen door internationale kunstenaars.