Mise en Plage lanceert Tasting Tour in 36 restaurants in Knokke-Heist en de Zwinstreek
De eerste editie leverde Mise en Plage meteen een vermelding op in Gault&Millau. Dit jaar mag het fel gesmaakte culinair tasting event op het strand van Knokke-Heist niet doorgaan. Maar om de horeca deze zomer toch een duwtje in de rug te geven, lanceert organisator D’M&S Eventique een gastronomisch alternatief: de Mise en Plage Tasting Tour.
Een culinaire tour in 36 gangen
Het idee van de Mise en Plage Tasting Tour is simpel: van 21 juni tot 30 september 2020 kan wie gaat eten bij de 36 deelnemende restaurants en bistro’s ook de signature dish bestellen die de chefs voor Mise en Plage 2020 hadden bedacht. Door dit exclusieve extraatje aan hun kaart toe te voegen, wil de organisatie mensen verleiden culinair te komen genieten aan de kust. Niet op het strand, maar in een van de vele eetgelegenheden die de badstad en de Zwinstreek rijk zijn. Onder de deelnemers klinkende namen zoals De Kromme Watergang (2 Michelinsterren), Spetters, Sel Gris en Cuines33 (1 Michelinster) en vele andere toppers. De volledige lijst (en alle gerechten) vind je op www.misenplage.be.
Pieter Derudder, organisator: “Voor alle duidelijkheid: de Mise en Plage Tasting Tour vervangt Mise en Plage niet. Als alles normaal verloopt, hopen we in 2021 weer onze tenten te kunnen opslaan op het strand voor het casino van Knokke-Heist. Na de eerste succesvolle editie in 2019 wilden we het publiek dit jaar verrassen met een in België nooit gezien culinair evenement. Maar uitstel is geen afstel. En ondertussen kan iedereen dankzij de Tasting Tour deze zomer toch nog een vleugje Mise en Plage meepikken en bij de chefs zelf gaan genieten van al het lekkers waarmee ze deze regio culinair op de kaart zetten!”
Steun aan de horeca
Naast een culinaire tour die je in de beste restaurants van Knokke-Heist en omgeving brengt, wil de organisatie van Mise en Plage met de Tasting Tour ook de horeca promoten, een duwtje in de rug dat de chefs vandaag zeker kunnen gebruiken. De volledige promotiemachine van Mise en Plage zal daarbij worden ingezet.
Pieter Derudder, organisator: “De chefs moeten gewoon de voetjes mee onder tafel schuiven en hun gasten verwennen! Het enige wat we van hen vragen is dat ze hun Mise en Plage signature dish een plaats geven op de menukaart. Wij nemen de rest voor onze rekening, samen met Knokke-Heist en Sabato, onze mediapartner. Zo willen we al die getalenteerde chefs die hun medewerking hadden toegezegd aan Mise en Plage bedanken voor hun engagement en hen in deze moeilijke tijden een hart onder de riem te steken.”
Wie deze zomer gaat lunchen of dineren bij de deelnemende restaurants en het Mise en Plage gerecht bestelt, kan zelf ook de restaurants steunen door een foto van de signature dish te delen via #MEPtastingtour. Een klein gebaar dat de chefs ongetwijfeld zullen waarderen.
Deelnemende restaurants
Gastronomy: Bistro JETT – Chocolatier M -Cuines33* – De Kromme Watergang** – De Vijverhoeve – Dell’arte – Escabèche – Il Trionfo – La Ciboulette – La Trinité – Màs Brasa – Mout – Orchidee Thai – Patisserie De Maré – Sel Gris* – Spetters* – Tablavins – Vinum & Sensum
Bistronomy: Bistro L’echiquier – Blanco – Brasserie Livingroom 102 – Caillou – Côte Belge – Cwart – Dah Makan – De Schaapskooi – Dely’s – Il Rialto – La Guera – La Réserve – Sable Blanc – La Terrasse Du Zoute – Marie Rose Bakery – The Memlinc bistro & The Memlinc Seafood – WAF