Philip’s Biscuits, Belgische artisanale koekjes in nieuw jasje

Ann Goetgebuer-Painblanc en zoon Maxim Painblanc, eigenaars van Philip’s Biscuits, zorgden recent voor een rebranding en uitbreiding van het bekende Belgische koekjeshuis. Het merk en de winkel in Antwerpen kregen een volledige makeover en ook een derde pand in Mechelen opende recent de deuren. Het merk blijft trouw aan haar waarden als traditie en kwaliteit maar voerde deze update door om zo een nog groter publiek aan te spreken.

Philip’s Biscuits, traditie en kwaliteit in één

Philip’s Biscuits is sinds jaar en dag een vaste waarde in Antwerpen voor al wie van dagverse, ambachtelijke koekjes houdt. Vanuit het bakatelier in Hemiksem wordt door een klein, toegewijd team van experten nog steeds op ambachtelijk wijze gebakken. Door de keuze voor kwaliteitsvolle, natuurlijke ingrediënten in combinatie met het vakmanschap van alle medewerkers, slaagt Philip’s Biscuits er telkens in om overheerlijke artisanale koekjes aan te bieden.

Een ondernemend duo met een hart voor ambacht en gezelligheid

Ann’s liefde voor een gezellige sfeer waarin genieten centraal staat en Maxim’s passie voor smaak creëren een complementair samenspel van pure verwennerij. Maxim is de creatieveling binnen Philip’s Biscuits. Na zijn succesvolle opleiding aan Hotelschool Ter Duinen ging hij aan de slag bij verschillende topchefs wiens gedisciplineerde aanpak hij overnam. Samen met het bestaande team bakkers twee handen op één buik.

Maxim verfijnt ieder recept tot de beleving precies goed zit, want elke hap moet puur plezier bieden. Hij is constant op zoek naar vernieuwing en slaagt er zo in de toon te zetten in de koekjeswereld. Terwijl Maxim zich ontpopte tot meesterbakker bij Philip’s Biscuits, zette moeder Ann de lijnen uit voor de rebranding. Ze gaf het interieur van de boetieks een nieuwe, sfeervolle uitstraling en creëerde een warme plek die al je zintuigen bespeelt. Ann is verantwoordelijk voor het zakelijke aspect van Philip’s Biscuits en leidt het verkoopteam met hart en ziel. Haar bijzondere etalages trekken je als het ware de boetieks binnen, waar het volop ontdekken is.

“De smaakvolle beleving van de biscuits hebben we doorgetrokken in de verpakking en de boetieks. Alles ademt nu het waardevolle van de ambacht uit.” – Ann Goetgebuer-Painblanc

Een blik op de toekomst: Na de grondige rebranding van Philip’s Biscuits, opende het huis op 22 oktober ook een derde vestiging, deze keer niet in Antwerpen maar in Mechelen. De winkel kreeg een centrale plaats pal op de Grote Markt in de Dijlestad. Er wordt verder gekeken naar Brussel, Gent en de kust en zelfs internationaal.