TheFork breidt haar aanbod aan kwalitatieve restaurants over de hele wereld uit dankzij een samenwerking met de MICHELINGIDS. Vanaf vandaag kunnen gebruikers eenvoudig 4.000 van de 14.000 MICHELINGIDS restaurants vinden en reserveren via de website en app van TheFork.
TheFork en MICHELINGIDS onthullen het eerste resultaat van de samenwerking, die eind vorig jaar werd aangekondigd. Vanaf vandaag hebben zo’n 29 miljoen maandelijkse bezoekers rechtstreeks toegang tot de waardevolle inhoud van de MICHELINGIDS op het platform van TheFork. Het aanbod van MICHELIN wordt hiermee herkenbaarder en eenvoudiger te reserveren, want dankzij TheFork ben je maar één klik verwijderd van een reservatie. De MICHELINGIDS-selectie op TheFork is te vinden door middel van speciale filters en labels. Daarnaast hebben gebruikers de mogelijkheid om hun zoekresultaat te filteren. Dit met de hulp van verschillende categorieën binnen MICHELIN zoals de bekende sterren, Bib Gourmand en Plates.
De content van de MICHELIN-selectie op TheFork zal conform de regels van MICHELIN worden weergegeven. Denk hierbij aan informatie over het restaurant, de sfeer, de geschiedenis en de verschillende factoren die beoordeeld zijn door een inspecteur van MICHELIN.
De reserveerbare MICHELIN 2020-selectie op TheFork bestaat uit 120 restaurants in België. Twee driesterrenrestaurants, 19 restaurants met één ster, 81 restaurants die beloond werden met een Plate en 17 Bib Gourmand restaurants werden opgenomen in de selectie.
‘’We zijn blij om de gebruikers van TheFork het beste van twee werelden te bieden: aan de ene kant de unieke en hoogwaardig samengestelde selectie en content van de MICHELINGIDS en aan de andere kant de kracht van de community van miljoenen gepassioneerde gebruikers van TheFork”, zegt Bertrand Jelensperger, senior vice-president van Tripadvisor Restaurants en CEO van TheFork. “Met de MICHELIN-selectie op TheFork staan we nog een stap dichter bij onze missie om iedere gebruiker te helpen bij het vinden van het juiste restaurant tegen de beste prijs. Deze samenwerking stelt ons ook in staat om de historische savoir-faire van de MICHELINGIDS te promoten bij een breed internationaal publiek. Die savoir-faire is al 120 jaar toonaangevend in de voorziening van de beste, onafhankelijke en meest betrouwbare informatie over restaurants. Tegelijk is er altijd respect voor de lokale regio’s en tradities en promoten zij het werk van gepassioneerde chefs.”