Simply You wordt Carrefour Food magazine

Met het nieuwe schooljaar in zicht, lanceert Carrefour deze week de eerste editie van haar nieuwe gratis magazine voor haar klanten: Carrefour Food Magazine. Een nieuwe naam voor een bondig, praktisch en toegankelijk formaat dat klanten inspireert elke dag gezond te eten. Deze nieuwe stap maakt deel uit van het programma “Act For Food”, een reeks initiatieven gericht op de voedseltransitie waarbij Carrefour zich inzet om zijn klanten concrete acties aan te bieden om beter te eten.

Een toegankelijk, praktisch en bondig magazine

Het Carrefour Food Magazine verschijnt 10 keer per jaar om zo nauw mogelijk betrokken te zijn bij de klant. Het Carrefour Food Magazine vereenvoudigt het dagelijkse leven met inspirerende recepten, gastronomische nieuwigheden en gemakkelijk te koken ingrediënten.

Elke editie omvat 68 pagina’s, inclusief minstens 30 nieuwe en gevarieerde recepten die inspelen op alle consumententrends zoals flexitarisme of vegetarisme, maar die ook respectvol zijn voor het milieu, met name door de strijd tegen voedselverspilling.

Nieuwe rubrieken

Carrefour Food Magazine biedt inspirerende rubrieken gericht op seizoensgebondenheid en gebruiksvriendelijkheid: •”Het is het seizoen” voor gezonde en gastronomische seizoensrecepten – •“Budget” voor recepten aan een lage prijs – •“Tijd” voor recepten die in minder dan 30 minuten klaar zijn

“Foodacter”

Carrefour stelt in dit magazine een geheel nieuw concept voor van zowel individueel als collectief belang dat deel uitmaakt van het programma “Act For Food”. Dit concept heet “foodacters”: Dit zijn alle actoren die actief deelnemen aan het doel beter eten.

De “foodacters” zijn allemaal betrokken in de keten en komen in elke editie aan bod. Lokale producenten die zich inzetten voor authentieke en duurzame productie. Medewerkers die gezonde, smaakvolle en milieuvriendelijke producten selecteren voor klanten. Journalisten die nagaan of brood met 25% minder zout nog steeds even smaakvol is. Klanten die de beslissing nemen om gezonde eetgewoonten aan te nemen.

Het doel van dit concept is om een ​​menselijke en concrete visie te geven aan alle actoren in de voedseltransitie. Het Carrefour Food Magazine is verkrijgbaar in alle Carrefour-winkels: Hyper, Market en Express aan displays bij de ingang. Het magazine is ook online beschikbaar.