The Mocktail Club haalt half miljoen Euro op

The Mocktail Club, marktinnovator binnen de alcoholvrije dranken, haalt in een eerste investeringsronde een half miljoen euro op. “Met dit groeikapitaal zullen we ons verankeren in de Benelux.”

In een eerste investeringsronde haalt het Antwerpse The Mocktail Club een half miljoen euro op. Het bedrijf, gespecialiseerd in alcoholvrije cocktails, wil zich hiermee verankeren in de Benelux. Het geld komt van een mix van corporate en privaat kapitaal: The Source van Spadel, de Waalse water- en frisdrankenproducent Spadel, bekend van de merken Spa en Bru, aangevuld door Familie Jan Haspeslagh (eigenaar van oa Ardo) en impact investor Gil Dumarey (Partner Foodservice Alliance, ex CEO UpFresh). De onderneming zal het vers kapitaal gebruiken om zich sterk te verankeren in Benelux.

“Met deze eerste kapitaalinjectie hebben we meer slagkracht om met The Mocktail Club een dominante speler te worden in Benelux,” zegt founder Kaat Claessens. “We krijgen dagelijks aanvragen uit Nederland, met deze kapitaalinjectie kunnen we dit zelf ook een sterke push geven. Bovendien stellen de nieuwe middelen ons in staat om het potentieel van onze brand verder te versterken en nieuwe marktkansen te verkennen.” “De alcoholvrije markt evolueert razendsnel, om aan deze snelheid mee te kunnen hebben we groeikapitaal nodig”, aldus founder Marie Claessens. “We voelen interesse van landen uit heel Europa, met de ondersteuning van The Source, familie Haspeslagh en Gil Dumarey kunnen we onze brand nu ook verder gaan uitbouwen.”

“Met The Mocktail Club breken we de alcoholvrije menukaart in restaurants en de drankenrayon bij grote retailers open. We blijven ver weg van de klassieke Virgin Mojito’s en andere vaak mierzoete alcoholvrije alternatieven. We ontwikkelen onze eigen smaken, gaande van Rhubarb & Fennel, tot Basil & Elderflower of Lemongrass & Chili. Onze complexe smakencombinaties zorgen ervoor dat de alcoholvrije dranken aan maturiteit winnen.” Marie Claessens

“De voorbije 4 jaar is de alcoholvrije markt gigantisch geëvolueerd. Bij de start van The Mocktail Club moesten we sterk opboxen tegen conservatieve menukaarten en aankopers die niet geloofden in de alcoholvrije evolutie. Met The Mocktail Club hebben we de markt in België opengebroken en ons steentje bijgedragen aan de gigantische mentaliteitsshift in de consumptie van alcoholvrije dranken bij zowel jong als oud.” Kaat Claessens

De eerste kapitaalronde is een nieuw hoogtepunt voor het jonge en ontzettend snel groeiende The Mocktail Club. Het bedrijf wordt geleid door 2 vrouwelijke ondernemers en zussen, Kaat & Marie Claessens. Sinds de start zag het bedrijf zijn omzet bijna elk jaar verdubbelen. Dit jaar groeit de omzet van het bedrijf naar 2 miljoen. The Mocktail Club is te vinden in meer dan 650 verkooppunten en horecazaken, waaronder een 20-tal sterrenzaken in België. Enkele maanden geleden lanceerde The Mocktail Club bij hun eerste retail-partner Colruyt. Daarnaast zijn de mocktails ook in heel wat AD Delhaizes te vinden. Het bedrijf bestaat sinds 2019 en is voornamelijk op de Belgische markt aanwezig. Mocktails van The Mocktail Club zijn 100% natuurlijk, laag in suiker en gebruiksklaar. Hiermee onderscheiden ze zich van andere alcoholvrije dranken.

The Mocktail Club werd opgericht in 2019 door de zussen Kaat & Marie Claessens, en brengt alcoholvrije cocktails gemaakt op basis van verse vruchten en kruiden. De 8 unieke blends zijn laag in suiker en 100% natuurlijk. De mocktails zijn gebruiksklaar: shake, serve, garnish en je favoriete 0% drankje is klaar in een handomdraai. www.themocktailclub.com – Beelden: © Buro Bonito