Tout Bien Rouge

het tweede bier van Tout Bien, gelanceerd bij Delhaize

 

 

Opnieuw neemt Delhaize als eerste retailer Tout Bien-nieuwkomer op in het aanbod: succesverhaal van Tout Bien en Delhaize breidt nog verder uit, nieuwe Tout Bien Rouge opnieuw in retailprimeur bij Delhaize, Delhaize wil totale maandelijkse verkoop Tout Bien naar 40.000 blikjes tillen

In februari stelde Robert ‘Average Rob’ Van Impe de tweede telg in het Tout Bien-aanbod voor. Tout Bien Rouge (of het ‘Elixir of Love’, zoals hij het zelf noemt) is een friszoete Rouge van lage gisting en een – knipoog – alcoholpercentage van 6,9%.  Net zoals bij de lancering van Tout Bien Pils in de zomer van 2022, neemt Delhaize vanaf dit weekend als eerste retailer Tout Bien Rouge op in het aanbod.

Succesverhaal op kruissnelheid

“Elf miljoen! Eéntje voor elke Belg!”, grapte Average Rob toen hem bij de lancering gevraagd werd hoeveel Tout Bien pilsjes hij hoopte te verkopen. Aan die elf miljoen zitten we in amper twee jaar tijd natuurlijk nog niet, maar dat Tout Bien bij bierliefhebbers meteen raak trof, staat intussen wél in de geschiedenisboeken.

Amper drie maanden na de lancering, in november 2022, kon Delhaize al aankondigen dat ze 300.000 blikjes Tout Bien Pils had verkocht. Vandaag staat die teller al op een indrukwekkende 800.000 en draait de verkoop nog steeds aan een fors tempo van 25.000 blikjes per maand. Daarmee is Tout Bien Pils intussen een vaste waarde in het bieraanbod bij Delhaize. Ook opvallend: de prijs van 0,99 euro per blikje Tout Bien Pils is nog altijd identiek aan de prijs bij de lancering twee jaar geleden.

Met Tout Bien Rouge breidt samenwerking verder uit

In november 2022 kondigde Tout Bien al aan te denken aan een Rouge-bier, en die belofte maakt het merk nu dus waar. De Tout Bien Rouge is een feit en wist, met zijn bijnaam als ‘Elixir of Love’ en het alcoholpercentage van 6,9% al een eerste keer de aandacht te trekken in de Valentijnsperiode. “Die eerste reacties op Tout Bien Rouge waren al heel positief, maar de grote start maken bij de eerste retailer zorgt toch weer voor wat vlinders in de buik”, vertelt Average Rob. “We kijken echt met heel veel goesting uit naar de komst van de Rouge in de rekken bij Delhaize, net zoals bij de lancering van onze pils twee jaar geleden.”

Voor category manager Bieren bij Delhaize, Hélène d’Hollander, komt die lancering op het uitgelezen moment: “Als eerste retailer Tout Bien Rouge kunnen aanbieden is één ding. Maar dat ook nog eens perfect laten samenvallen met een – hopelijk zonnige – lente, is het beste wat een friszoet Rouge-bier kon overkomen, als je het ons vraagt. De eerste Tout Bien bracht destijds al veel nieuwe Delhaize-klanten naar onze winkels. Met een heus ‘Elixir of Love’, én een scherpe Rouge-prijs van 1,49 euro per blik, moet dat nu ongetwijfeld ook lukken.”

 

Een Rouge-bier bereikt natuurlijk een iets minder breed publiek dan een (niet zo héél) Average pilsje, maar met de toevoeging van Tout Bien Rouge mikt Delhaize toch op een forse versterking van de samenwerking. “Met de twee bieren samen, willen we de totale verkoop van Tout Bien graag naar 40.000 blikjes per maand tillen”, besluit Hélène d’Hollander.

Tout Bien Rouge én Average Rob op Wonderfood Adventure

Midden in de lanceringslente kan het grote publiek ook kennismaken met Tout Bien op Wonderfood Adventure, het unieke foodfestival op de Brusselse Heizel dat plaatsvindt op 20 en 21 april. Bezoekers kunnen er Tout Bien Rouge proeven, en op zaterdag 20 april brengt Average Rob himself er de inspirerende workshop “Unleashing your inner warrior”, over hoe je je kan voorbereiden op immense uitdagingen. Info op www.wonderfood.be.