De tweede editie van streetfoodfestival StrEat Fest, dat plaats vond van 11 tot 14 mei, heeft meer dan 12.000 bezoekers verwelkomt in Tour & Taxis in Brussel. De opkomst was een schot in de roos! Op het menu van het festival stond er naast de lekkerste streetfood ook heel wat randanimatie om een totaalervaring te bieden die alle zintuigen prikkelt ( met oa. concerten, dj-sets, workshops en kooklessen). Vier dagen lang bracht StrEat Fest een selectie van 75 chefs samen die hun visie op streetfood kwamen delen. Van hartig tot zoet, alle chefs gingen de uitdaging aan om hun keuken in een betaalbaar streetfoodjasje te presenteren (5 of 6 euro per gerecht). In totaal werden tijdens het festival meer dan 30.000 gerechten verkocht.
Voor deze tweede editie hebben de organisatoren alles in het werk gesteld om het eclectisch aanbod uit te breiden, zowel wat betreft de aanwezige chefs als de activiteiten die tijdens het festival werden aangeboden. “StrEat Fest biedt een totaalervaring die culinaire kwaliteit tegen een betaalbare prijs combineert met een rijk gevuld programma aan entertainment. Deze combinatie, die de kracht is van StrEat Fest, is het resultaat van een sterk engagement van alle betrokken partijen en spreekt duidelijk het publiek aan, dat voortdurend op zoek is naar nieuwe ervaringen en belang hecht aan beleving,” benadrukt Terry Vermandel, oprichter van Tatou Production en organisator van StrEat Fest.
Twaalfduizend mensen genoten van de culinaire lekkernijen van ondermeer Kevin Lejeune – 1 sterrenchef (La Canne en Ville), David Cantré (Blanco Knokke), Alexandru Sapco – Young Chef of the Year 2023 bij Gault & Millau (La Bonne Chère), Sofie Dumont, Soenil Bahadoer – 2 sterrenchef van het Lindenhof (The Spicy Chef), Erwan Kenzo Nakata (Gramm), Robin Froeliger (Nénu), Brous Tavernier (‘t Vijfde Seizoen), Anaïs Gaudemer (Cokoa), Stefan Jacobs – 1 sterrenchef (Hors-Champs), Glen Ramaekers (Humphrey), Nathan Urbanowiez (Sanzaru) en Huibrecht Berends (Bun Antwerpen).
“Streat fest is een food 2.0 evenement dat alle liefhebbers van lekker eten samenbrengt. Het is een gelegenheid om inspiratie op te doen bij andere chefs en onze vaste klanten maar ook nieuwe klanten te ontmoeten, en dit allemaal in een bijzondere setting buiten onze restaurantkeuken”, vertelt Anaïs Gaudemer, chef van de Cokoa-keten.
In totaal waren er tijdens het StrEat Fest 150 workshops, initiaties en kooklessen. Deze activiteiten, die gratis werden aangeboden aan alle festivalgangers met een toegangsticket, waren een groot succes. Elke dag organiseerde StrEat Fest ook concerten, dj-sets en er was daarnaast ook een artisanale markt met lokale producenten. Afspraak voor de derde editie van het StrEat Fest van 16 tot 19 mei 2024 in Tour & Taxis!
illustraties valentine courrier