Nieuwe verpakking speciaal gemaakt voor de nieuwe Côtes-du-Rhône rouge 2022 Bio
Duurzame ontwikkeling en respect voor het milieu zijn belangrijke aandachtspunten voor het bedrijf, dus Vidal-Fleury moest deze kant op en naar de toekomst kijken,” legt Antoine Dupré, directeur, uit.
Het merkimago van Vidal-Fleury is gevestigd op alle markten en de sterke elementen van de producten die al op de markt zijn, zullen ongetwijfeld worden versterkt met deze nieuwe biologische cuvée.
De beslissing om de gemakkelijk herkenbare capsule en kraag te behouden was essentieel en zal ons in staat stellen om een nieuw product te positioneren dat zal profiteren van de visuele signalen die al vele jaren naar voren worden gebracht.
Het nieuwe etiket, gebaseerd op het anker, is modern, kleurrijk en levendig, en de glazen fles is lichter gemaakt ten gunste van het verminderen van grondstoffen, restmaterialen en de ecologische voetafdruk.
“Vidal-Fleury, een historisch huis in de Rhônevallei, is een pionier in de handel via de Rhône. Het anker dat deze handel symboliseert, werd al snel aan ons familiewapen toegevoegd.
Ook al produceren we bijna alle crus van de Rhônevallei (noord en zuid), ons DNA ligt in de noordelijke Rhônevallei en we zijn ‘verankerd’ in de wijngaarden van Côte-Rôtie”.
In de komende maanden ondergaat de rest van het assortiment een subtiele verjonging van het klassieke etiket (nieuw papier, toevoeging van limoengoud, met behoud van dezelfde kleuren).
Vidal-Fleury is liefde voor het land, de druif en de wijn, maar het is ook een kwaliteitsgarantie die al meer dan 200 jaar wordt weerspiegeld. Tussen traditie en de zorg om het behoud van hulpbronnen en het milieu, hebben de partner-wijnmakers van Vidal-Fleury met overtuiging gewerkt om deze cuvée te creëren.