Carrefour schuift aan tafel

met smakelijke, betaalbare en zorgeloze feestdagen voor elk gezinstype

 

Onder het motto ‘Feest bij Carrefour, dat smaakt naar meer’ is Carrefour België er voor elke feesttafel, ongeacht budget, culinaire voorkeur of gezinssamenstelling. En dat met een breed aanbod aan verfijnde, traditionele én exotische smaken, kant-en-klare formules en tal van promo’s. Want ook tijdens de feestdagen zet Carrefour haar Act For Food-belofte in de praktijk: ‘We hebben allemaal recht op het beste, voor de beste prijs’.

Traditie ontmoet culinaire ontdekking en vernieuwing

Voor de feesttafel zweren heel wat consumenten bij traditionele gerechten. Denk aan gourmet- of fondueschotels, kreeftenbisque, gerookte zalm, oesters en gevogelte zoals kalkoen en eend. Deze producten zijn dan ook niet weg te denken uit de Carrefour-schappen. En wie voor deze klassiekers gaat, kan op beide oren slapen: met producten van het merk Carrefour en Kwaliteitsketen Carrefour garandeert de winkelketen de beste prijs-kwaliteitsverhouding.

Tegelijk is er een duidelijke evolutie naar meer culinaire ontdekking. Zo kiezen consumenten almaar vaker voor verfijnde en exotische smaken, een trend waar Carrefour dit jaar sterk op inspeelt. Truffelproducten – van chips tot sauzen – staan bijvoorbeeld centraal in het aanbod, net zoals Spaanse charcuterie en Aziatische aperitiefhapjes.

Ook het drankenaanbod weerspiegelt maatschappelijke trends. Zo blijft de vraag naar alcoholvrije alternatieven stijgen, met een focus op verfijnde aperitieven en alcoholvrije wijnen. Mousserende wijnen, zoals cava, prosecco en champagne, blijven weliswaar populair. Al vallen regionale verschillen op: Vlamingen kiezen vaker voor cava, terwijl crémant de voorkeur geniet in Wallonië.

‘Haaaaa’-n tafel: elk type gezin ontzorgen

Steeds meer gezinnen ruilen het traditionele, uitgebreide feestdiner in voor toegankelijke en eenvoudige formules. Ook aan die wens voor meer quality-time aan tafel komt Carrefour tegemoet met een breed gamma aan kant-en-klare en ovenklare gerechten, zoals zeevruchtenplankjes, sushi en gourmetschotels.

Daarnaast kunnen gastvrouwen en -heren bepaalde producten, zoals zeevruchtenplankjes, vooraf bestellen om hun menu makkelijk te plannen. Daarbij is personalisatie mogelijk. Zo kan iedereen toch zijn of haar unieke stempel op het feestmenu drukken.

Al denkt Carrefour in de feestperiode ook aan kleinere huishoudens en alleenstaanden. Zo ontwikkelde de retailer speciale voorgerechten, traiteurgerechten en desserts voor 1 of 2 personen. En aan de zelfbedieningsbalies kan iedereen terecht voor flexibele porties verse producten.

Piekperiode in de rayons en achter de schermen

Bij de feesten hoort een uitgebreide campagne met onder meer tv- en radiospots, feestelijke affiches en installaties in de winkelgangen en campagnemateriaal in het straatbeeld. Maar ook achter de schermen gonst het van de bedrijvigheid.

Carrefour bereidt haar teams grondig voor op deze piekperiode. Zo kunnen klanten altijd rekenen op de beste service, zelfs tijdens de drukste dagen van het jaar. Een voorbeeld is de ‘Days in Stores’-actie, waarbij collega’s uit het Service Center in Zaventem hun collega’s in de winkels ondersteunen.

Topproducten in cijfers gegoten ​

Met onder andere deze verkooptoppers voor de feesttafel vult Carrefour de winkelrekken: oesters – 100 ton in december, raclettekaas – 95 ton tijdens de maand december, fondueplanken – 140.000 stuks, kerstboom- en sterrenkroketten – 22 000 stuks, assortimenten macarons – 3500 stuks