Brouwerij Haacht versterkt aanwezigheid op Franse markt

Brasserie du Coq Hardi, de Franse dochteronderneming van Brouwerij Haacht en Brasserie Brique House hebben de ondertekening van een strategisch partnerschap aangekondigd. Het betreft een niet-exclusieve commerciële distributieovereenkomst afgesloten voor de horecamarkt in heel Frankrijk. Hiermee bundelen beide brouwerijen hun verkoopkrachten met behoud van hun eigen kennis, ervaring en specifieke kenmerken.

Brouwerij Haacht zal zich met dit partnership verder ontwikkelen op de Franse markt, omdat het nu naast zijn Franse pilsbier, Speciale Coq Hardi, nu ook bieren zal kunnen aanbieden die lokaal gebrouwen worden door Brasserie Brique House, en zo beter zal kunnen inspelen op de groeiende vraag naar Franse ambachtelijke bieren. Boudewijn van der Kelen, CEO van Co.Br.Ha., de moedermaatschappij van Brouwerij Haacht en Brasserie du Coq Hardi, licht toe: “De Franse markt is onze belangrijkste exportmarkt. Deze samenwerking ligt dus in lijn met onze strategische pijlers voor toekomstige groei, gericht op sterke merken en duidelijke positionering in de horeca & andere distributiekanalen op onze belangrijkste markten.”

Brasserie Brique House werd opgericht in 2020 door Joseph Timmermans en Baptiste Dufossez, beiden gepassioneerd door ambachtelijk bier en hop. Bekend om zijn IPA’s en tripels, heeft Brique House zijn assortiment uitgebreid met een twaalftal vaste kwaliteitsbieren gebrouwen met edele – en waar mogelijk – lokale grondstoffen. De kwaliteit en verfrissende communicatie van de Brique House-bieren is het speerpunt van de brouwerij. “Sinds 2020 zijn we voortdurend bezig met de ontwikkeling en het bijhouden van de vraag naar onze Bagarre (Double IPA), Yankee Trouble (New England IPA) en Triple Chuc (Tripel)”, legt Baptiste Dufossez, CEO van Brasserie Brique House uit. “Nu is het tijd om een stap verder te gaan en onze krachten te bundelen met één van de grootste familiale en Belgische brouwerijen. We kijken uit naar dit nieuwe hoofdstuk samen met brouwerij Haacht, een partner met wie we veel waarden delen.”

Brouwerij Haacht is een onafhankelijke, Belgische familiebrouwerij die een 380-tal werknemers tewerkstelt. Haar hoofdactiviteit is een totale service bieden aan meer dan 6.000 horecazaken, voor zowel de thuis- als exportmarkt. Daarnaast verdeelt Brouwerij Haacht haar dranken eveneens via partnerships in de retailmarkt. De bekendste biermerken in haar assortiment zijn SUPER 8, Ommegang, Tongerlo, Charles Quint, Mystic en Primus. www.haacht.com