IHG & Hainan airlines

IHG Hotels & Resorts en Hainan Airlines verdiepen samenwerking om naadloze grond-tot-lucht reiservaringen te bieden

 

Voortbouwend op hun succesvolle samenwerking die vorig jaar van start ging, hebben IHG Hotels & Resorts (IHG) en Hainan Airlines hun strategische partnerschap in 2025 verder verdiept met het gezamenlijke concept ‘Where Dreams Bloom, Journey to the Oasis’. Samen presenteren de twee merken een reeks verhoogde reiscontactpunten, waaronder een co-branded luchthavenlounge en business class-menu’s, die de grenzen van samenwerking tussen cultuur en toerisme verleggen. Nu IHG zijn 50-jarig jubileum viert in Groot-China, weerspiegelt dit versterkte partnerschap een gedeelde visie om een naadloze end-to-end reiservaring te bieden met een verbeterd product- en dienstenaanbod.

Versterking van grond-tot-lucht reiservaringen

De co-branded lounge is geïnspireerd op een ‘Garden Oasis’, waarbij de tijdloze elegantie van IHG wordt gecombineerd met de ‘Dream Feather’-ontwerpelementen van Hainan Airlines. De zorgvuldig ontworpen ruimte beschikt over een buffeteiland, live kookstations en rustige eet- en ontspanningszones, waardoor een sereen toevluchtsoord voor de vlucht wordt gecreëerd. Het op het hotel geïnspireerde ‘Back Garden’-concept breidt de kenmerkende gastvrijheid van IHG uit naar de luchthavenomgeving, terwijl het ook exclusieve toegang en voordelen biedt aan IHG One Rewards Diamond Elite-leden.

IHG en Hainan Airlines co-branded lounge

Op culinair gebied is het loungemenu geïnspireerd op Cai Feng Lou, het kenmerkende Chinese restaurant van IHG, met gerechten van het ’10 Bites of Cai Feng Lou’-menu, naast lokale delicatessen zoals rijke bouillonwontons en een op maat gemaakte witte kokosthee. In de lucht presenteert Cai Feng Lou het business class-menu ‘The Flavours of Suzhou and Hainan’, een mix van verfijnde Kantonese gerechten met klassieke Huaiyang-smaken en seizoensgebonden ingrediënten van Hainan op binnenlandse routes. Als aanvulling hierop is CHAR Bar & Grill, IHG’s eigentijdse westerse eetmerk, een samenwerking aangegaan met Hainan Airlines om een nieuw business class-menu te lanceren met de titel ‘Grilled & Gliding’. Voortbouwend op CHAR’s ‘nieuwe vijf zintuigen’-filosofie, biedt het menu op houtskool gegrilde gerechten met lokale ingrediënten en zal het beschikbaar zijn op belangrijke intercontinentale routes, waardoor gasten een rijkere en meer diverse eetervaring aan boord krijgen.

Deze uitgebreide samenwerking benadrukt IHG’s langetermijntoewijding aan Groot-China en de gedeelde drive van beide merken om verder te innoveren dan traditionele reismodellen. Samen streven IHG en Hainan Airlines ernaar om hun leden rijkere, meer verbonden ervaringen te bieden. Vooruitkijkend zal IHG haar doel van ‘True Hospitality for Good’ blijven handhaven, productinnovatie stimuleren door middel van haar diverse merkenportfolio en nieuwe benchmarks zetten in de reisindustrie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *