Zes gespecialiseerde reisorganisaties die bekendstaan om hun persoonlijke service, diepgaande kennis en focus op maatwerk, bundelen voortaan hun krachten onder één merknaam: Explore. Het nieuwe merk is een initiatief van de reisgroep Nordic Collection, waar ook de reismerken Nordic en Beyond Borders deel van uitmaken.
Onder de vlag van Explore gaan MyHimalaya, Atacama, Wild Alaska, Canada Travel Designers, Askja Reizen en VNC Asia Travel voortaan samen verder. Met deze fusie ontstaat een sterk merk dat reizigers op één plek toegang biedt tot unieke, op maat gemaakte reizen – zonder in te boeten op de vertrouwde persoonlijke aanpak en gespecialiseerde kennis.
Breder aanbod, vertrouwde expertise
Voor bestaande klanten van de zes organisaties verandert er in de praktijk weinig. De vertrouwde reisexperten blijven aan boord en blijven met dezelfde toewijding en kennis persoonlijke reizen samenstellen.
“We merken dat reizigers meer dan ooit op zoek zijn naar betekenisvolle ervaringen, met advies van iemand die hun bestemming écht kent. Dat is precies wat we met Explore willen bieden: geen standaardaanbod, maar diepgaande expertise, persoonlijk contact en een aanbod dat meegroeit met de dromen van onze klanten. Deze integratie versterkt niet alleen onze interne werking, maar vooral ook de reiservaring van onze klanten die kunnen genieten van een zorgeloze reiservaring.” – Philip Timmermans, CEO Nordic Collection
Duidelijkheid voor de klant, efficiëntie achter de schermen
Achter de schermen zorgt de fusie van zes merken voor meer synergie, samenwerking en schaalvoordeel, terwijl de klant profiteert van een duidelijker en overzichtelijker aanbod. Via één merk en één website (www.explore.be) krijgt de reiziger toegang tot een breder portfolio en nieuwe reiscombinaties. De merknaam ‘Explore’ werd gekozen om de gedeelde visie van de zes organisaties te onderstrepen: reizen als een manier om te ontdekken, te verdiepen en te verbinden.
Onderdeel van een bredere groeistrategie
De lancering van Explore past binnen de internationale groeistrategie van Nordic Collection, dat de afgelopen jaren zijn portfolio systematisch uitbreidde. Met sterke merken zoals Nordic (Noord-Europa), Beyond Borders (wereldwijd avontuurlijk reizen) en nu Explore, bouwt de groep aan een ecosysteem van complementaire reisorganisaties met één gedeelde missie: reizigers dichter bij de wereld brengen via authentieke, verrijkende en zorgvuldig samengestelde reiservaringen, gedragen door respect voor mens, natuur en cultuur.
www.explore.be
