Bacardi vermindert plastic in geschenkverpakkingen met 50%

  • Innovatieve nieuwe ontwerpen zijn goed voor de planeet en ideaal voor de feestdagen – Het gamma geschenkverpakkingen bevat nu 100% plasticvrije ontwerpen voor BACARDÍ®, GREY GOOSE®, BOMBAY SAPPHIRE®, MARTINI® & DEWAR’S® – • Het familiebedrijf streeft naar 100% plasticvrije geschenkverpakkingen tegen 2023

Bacardi, het grootste privé sterkedrankconcern, kondigt aan dat haar assortiment geschenkverpakkingen deze feestdagen 50% minder plastic bevat dan vorig jaar. Bacardi verwijdert in totaal 147 ton plastic voor eenmalig gebruik dat jaarlijks in haar geschenkverpakkingen werd gebruikt. Dit door innovatieve nieuwe ontwerpen die plastic overbodig maken en door plastic inleggers, of trays, te vervangen door duurzame alternatieven van karton die door de Forest Stewardship Council zijn gecertificeerd. De vermindering met 50% is een grote stap op weg naar de duurzaamheidsdoelstelling van Bacardi. Het bedrijf wil tegen 2023 100% van al het plastic voor eenmalig gebruik uit de geschenkverpakkingen en het promotiemateriaal verwijderen. Daarnaast wil het in 2030 100% plasticvrij te zijn.

De reeks geschenkverpakkingen van Bacardi omvat nu ook 100% plasticvrije ontwerpen, die dit eindejaar voor het eerst beschikbaar zijn, waaronder veel van de iconische merken van het bedrijf, zoals BACARDÍ Reserva Ocho, GREY GOOSE wodka, BOMBAY SAPPHIRE gin, BOMBAY BRAMBLE gin, MARTINI Fiero en DEWAR’S 12 Year Old Blended Scotch whisky.

“Als familiebedrijf maken we al bijna 160 jaar uitzonderlijke dranken waar generaties consumenten van genieten”, zegt Rodolfo Nervi, Vice President Global Safety, Quality & Sustainability van Bacardi. “We hebben dit succes te danken aan onze toekomstgerichte visie en door steeds het juiste te doen voor onze consumenten, onze klanten en ons bedrijf. De aankondiging van vandaag belichaamt dit. We willen het meest milieuverantwoorde globale drankenbedrijf zijn en we kunnen die ambitie alleen waarmaken door voortdurend nieuwe innovaties te onderzoeken en erin te investeren. Zoals duurzame alternatieven voor plastic, die ons zullen helpen onze milieudoelstellingen te halen.”

Als onderdeel van haar Corporate Responsibility-programma, Good Spirited, en in lijn met de Sustainable Development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties, heeft Bacardi een aantal doelen gesteld die het tegen 2025 wil bereiken.

Die doelen, die een aanvulling zijn op het streefdoel van het bedrijf om in 2030 100% plasticvrij te zijn, omvatten: 50% minder uitstoot van broeikasgassen; – 25% minder waterverbruik; – 100% van de belangrijkste grondstoffen en verpakkingen zijn afkomstig uit duurzame landbouw; – 100% van de productverpakking moet recyclebaar zijn; – 40% gerecycleerde inhoud van productverpakkingsmaterialen; – Geen afval naar stortplaatsen op alle productielocaties.

De nieuwe 100% plasticvrije geschenkverpakkingen zijn tijdens de feestdagen verkrijgbaar bij verschillende supermarkten in België en over de hele wereld.

Meer informatie over de inspanningen van Bacardi op het gebied van duurzaamheid en haar visie om wereldwijd het meest milieuverantwoorde drankenbedrijf te worden, vind je op https://www.bacardilimited.com/corporate-responsibility/environment/