Delhaize maakt zich op voor de eerste barbecueweekends van het jaar
Tot 15 ton worst en veel andere klassiekers, maar Delhaize mikt ook op nieuwe barbecuetrends. Na een lange, grijze winter ondergaan Belgische tuinen en terrassen dit weekend een heuse gedaanteverandering. Het eerste échte lenteweer staat voor de deur en dat betekent voor veel mensen een eerste gezellige barbecue met vrienden en familie. Delhaize blikt vooruit op het nieuwe barbecueseizoen en merkt daarbij een aantal opvallende trends: op de grill, op het bord en… in het glas!
- Belg blijft klassiekers trouw: 2,2 ton brochettes en zelfs 15 ton worsten klaar voor de grill • Delhaize mikt ook op gezonde snacks & originele nieuwigheden in het aanbod • Bag-in-Box wijnen erg in trek en goed voor bijna helft van wijnverkoop bij Delhaize • Op de grill: sterke klassiekers naast originele nieuwkomers
Tijdens het barbecueseizoen van vorig jaar bleken klassiekers als brochettes, burgers en spareribs de verkooplijsten aan te voeren, en Delhaize zet in 2024 opnieuw in op die vertrouwde successen. Voor een zonnige topweek in het barbecueseizoen rekent Delhaize bijvoorbeeld al snel op: 55.000 pakketten spareribs – 2,2 ton brochettes – 5,5 ton burgers en maar liefst 15 ton worsten
Onder de slogan “Elk zijn BBQ” introduceert Delhaize in de loop van dit barbecueseizoen ook een aantal nieuwkomers, gericht op originele smaaktoetsen en verschillende smaakvoorkeuren. Binnenkort nieuw in het aanbod voor dit seizoen zijn bijvoorbeeld: voorgegaarde en gemarineerde brochettes: minder tijd boven het vuur, evenveel smaak ; luxe-konijnbrochettes: verrassende, makkelijke te bereiden brochette ; vegetarisch Greenway BBQ-pack: handige veggie-verzameling om zelf een brochette samen te stellen, exclusief bij Delhaize ; Iberico chorizo-worstjes: bijzondere variant van een echte klassieker, met het fijnste pata negra-varkensvlees uit Zuid-Spanje ; pens van kip met dragon: op en top Belgische pens, met smaakvolle combinatie kip-dragon
Op het bord: veel vraag naar vers, zomers en gezond
Bij al dat lekkers van op de barbecue kiest de Belg graag voor verse, zomerse groenten. Tijdens het seizoen zorgen komkommer, tomaat, sla en courgette samen voor bijna 20% van de totale groenteverkoop bij Delhaize.
Verfrissende, klaargemaakte slaatjes doen het traditioneel ook goed bij de barbecue. Taboulé- en pastasalades blijven sterk vertegenwoordigd in het aanbod, en voor 2024 lanceert Delhaize ook een nieuwe, pittige aardappelsalade met zongedroogde tomaten.
Verse groenten vergezellen trouwens ook steeds vaker het aperitief. Kleine komkommers, tomaatjes of paprika’s commercialiseert Delhaize met specifieke promo’s als handige groentesnacks. Een gezond alternatief bij een fris glaasje!
In het glas: rosé en bag-in-box wijnen opvallend succesvol
Over wat de Belg graag serveert bij een smakelijk barbecuegerecht, zullen weinig mensen verrast zijn. De verkoop van rosé kent traditioneel een forse stijging bij de start van het zomerseizoen. Tijdens een eerste mooi-weer-weekend ziet Delhaize de verkoop van die wijnen met minstens 20% de hoogte ingaan. Dit jaar organiseert de retailer tijdens het barbecueseizoen ook nog een afzonderlijke promoweek, specifiek rond het gamma roséwijnen uit de Provence.
Minder bekend en voor heel wat mensen wel nog verrassend, is het overdonderende succes van bag-in-box wijnen in de totale wijnverkoop bij Delhaize. De verkoop stijgt net als die van rosé opmerkelijk tijdens het barbecueseizoen, maar de voorbije jaren zorgt het volume van deze wijnen ook voor 45% van álle wijn die bij Delhaize de deur uit gaat.*
Bij de start van het seizoen legt ook de website Delhaize.be weer volop de focus op barbecue. Klanten vinden er heel wat inspiratie, lekkere recepten en handige tips & tricks. Last minute vrienden en familie uitnodigen kan ook, want meer dan 500 Delhaize-winkels zijn open op zon- en feestdagen.