eten in 2040
Ontdek Deliveroo’s SNACK TO THE FUTURE report: van breath-prints tot meganisme en VR-diners. Welkom in 2040! Deliveroo lanceert het SNACK TO THE FUTURE report, waarin experts in voeding, wetenschap, technologie en innovatie hun krachten bundelen om een blik op de toekomst te werpen:” hoe eten we in 2040 en welke revolutie zullen onze eetgewoontes ondergaan? “
Deliveroo werkt samen met experts zoals Georgie Barrat (Tech journalist en presentator van The Gadget Show) en Tom Cheesewright (Toegepaste Futurist) om het SNACK TO THE FUTURE report tot stand te brengen. , Devolgende voorspellingen voor 2040 komen aan het licht:
Breath prints: Ontdek hoe breath prints (letterlijk vertaald: ademafdrukken) ons in de toekomst helpen om keuzes op gebied van voedsel te maken. Zo gaan gepersonaliseerde? technische apparaten met BreathTech in staat zijn om onze adem te detecteren en te bepalen welke voedingsmiddelen we nodig hebben voor onze gezondheid.
Me-ganisme: Move over keto, the next big thing als het aankomt op diëten is het Me-gan dieet (Me-ganism); een hyper-gepersonaliseerd dieet dat volledig is afgestemd op je individuele voedingsbehoeften, aangedreven door AI-technologie.
Persoonlijke AI’s: Ter ondersteuning van het Me-gan dieet en de Me-gan levensstijl biedt AI-technologie je je eigen persoonlijke AI (een levenslange “AI buddy”) die helpt bij het automatiseren en personaliseren van wat je eet op basis van jouw eetvoorkeuren en behoeften op een bepaald moment.
Foodgasms: Eten dat verder gaat dan smaak … voedselbezorgdiensten zullen aanvullende digitale audio- en visuele inhoud gebruiken om de maaltijdbeleving te verhogen, zozeer zelfs dat het leidt tot foodgasms (braingasms via wat je eet).
Edible beauty: Bereid je voor op een toenemende fusie van de voedings- en de schoonheidsindustrie met een toename van eetbare schoonheidsproducten zoals anti-aging ijs of hormoonbalans- en dopamineverhogende menu’s.
3D-geprinte maaltijdplannen: van lunchpakketten tot geprinte lunches, het bereiden van eten wordt een stuk eenvoudiger dankzij de vooruitgang in 3D-printtechnologie, waarmee je thuis perfect geportioneerde en uitgebalanceerde maaltijden naar keuze kunt maken.
VR-etentjes: Dineer met beroemdheden, royals en overleden dierbaren op je favoriete vakantiebestemming, of recreëer eetmomenten uit beroemde films dankzij VR-technologie, die eetervaringen vanuit je luie stoel simuleert – denk aan: genieten van een heerlijk breakfast at Tiffany’s, terwijl je op de bank een broodje bacon eet.
Gedaan met kieskeurige eters: dankzij VR- en AR-technologie kunnen je hersenen worden misleid om te denken dat je iets eet wat niet zo is. Als je bijvoorbeeld een kieskeurige eter bent die geen groenten wil eten, kun je een slimme bril opzetten en denken dat je chocolade of snoep eet.
Helende restaurants: Nieuwe restaurantconcepten zullen afleidingen van buitenaf wegnemen, met een verbod op persoonlijke technische apparaten bij binnenkomst en een toename in de populariteit van stille cafés en restaurants, die uitsluitend tafels voor één persoon aanbieden om mindful eten aan te moedigen.
Tijd voor amarant: Volkoren basisvoedingsmiddelen, zoals maïs, staan op het punt er heel anders uit te zien met alternatieven zoals amarant, fonio, sorghum, teff, khorasan, einkorn en emmer, die waarschijnlijk allemaal mainstream zullen zijn in 2040.
Altohol: Nu we steeds meer alternatieven zoeken voor alcohol, kunnen we een toename in populariteit van ‘wijn’-siropen verwachten, die imiteren de smaak en de accenten van echte wijn, zonder de neveneffecten.
Daarnaast blijkt uit het onderzoek dat solo dineren (18%), virtueel ruiken/proeven van je bestelling voordat je je bestelling kiest (17%) en breath-prints (15%) de meest populaire voorspellingen zijn. Wetende dat al 45% van de Belgische huishoudens single is, is het geen verrassing dat solo dineren in bijvoorbeeld een van de helende restaurants een van de meest aanwezige trends in de toekomst wordt.*
Morena Krcmar, Head Of Marketing bij Deliveroo Belgium: “Deliveroo werd geboren in 2013 om mensen in contact te brengen met het kwalitatieve uit restaurants, maar dan bij hen thuis. Het is een ongelooflijke rit geweest en ik ben echt trots om deel uit te maken van het Deliveroo-team en alles wat we tot nu toe hebben bereikt. Ook in de toekomst blijven we doorgaan met het creëren van spannende, nieuwe innovaties in voedselbezorging, het bouwen van nieuwe en betere consumentenervaringen en Deliveroo verder brengen dan functionaliteit en gemak om echt de passie en emotie van eten te vangen.”
SNACK TO THE FUTURE: 2040 is geschreven in opdracht van Deliveroo door Avansere met bijdragen van Will Shu (CEO en oprichter bij Deliveroo), Carlo Mocci (Chief Business Officer UK&I bij Deliveroo), Devesh Mishra (Chief Product and Technology Officer bij Deliveroo), Georgie Barrat (technologiejournalist en tv-presentator bij The Gadget Show), Sarah DaVanzo (kwantitatief data-gedreven futurist, ervaren start-up ondernemer, agentschap leider en F500 Corporate Executive), Tom Cheesewright (toegepaste futurist die mensen en organisaties helpt om een duidelijkere visie op morgen te zien, te delen en erop te reageren), Kaave Pour (medeoprichter van Space10, IKEA’s onafhankelijke onderzoeks- en designlab) en Tracey Pollard (Managing Director van Bruce Gillingham Pollard) . SNACK TO THE FUTURE is geen exacte voorspelling van de realiteit of toekomstplannen van Deliveroo.