Belgisch multibrand winkelconcept JUTTU verzamelt heel wat innoverende Belgische merken onder één dak. Het is een bruisende hub voor mode, kleine cadeaus, beauty, food en drinks met een grote ‘B’. Een greep uit de spannende mix van local deco, food en drink brands.
Barú – Sweet + beJUTTUful
Donker, puur, overdadig, heerlijk. Niets dat een baaldag zo opvrolijkt als het Belgische Barú. Of het nu gaat om de kleine chocoladen nijlpaardjes met lekkere vulling (die caramel!), de fluffy marshmallows gedipt in chocolade of de box chocoladepoeder (mét mini marshmallows) waarmee je de lekkerste hot choco maakt. De chocolade van Barú is puur natuur en bevat geen chemische smaak- of kleurstoffen, bovendien zijn de verpakkingen creatieve pareltjes. Yep, op chocoladevlak blijft België koploper met Barú als topspits. Als wij één nieuw woord mogen introduceren, laat het dan ‘Barú-licious’ zijn.
I Just Love Breakfast: light + crunchy + bio
Dit verhaal begint in het hippe New York, waar de jonge Belgische Nathalie in haar favoriete coffeebar van een eye-opening ontbijt geniet: granola met yoghurt en vers fruit. Nathalie besloot om voortaan elke dag zo happy te starten, maar vond in België nergens een granola die zo licht en crunchy smaakte. Dus besloot Nathalie zelf aan de slag te gaan. Ze experimenteerde met natuurlijke ingrediënten en voorzag zichzelf, vrienden en familie jarenlang van overheerlijke, homemade granola. Gelukkig voor ons besloot Nathalie een jaar geleden om haar little moments of morning happiness ook met de rest van de wereld te delen. Goeiemorgen!
Buddy Buddy: biologisch + vegan
Buddy Buddy staat voor hoogkwalitatieve, biologische, natuurlijke & vegan nut butters. Matt en Julien selecteren, roosteren, vermalen en verpakken al hun producten in hun atelier in Brussel. De twee begonnen enkele jaren geleden met thuis te experimenteren met nut butters , toen ze besloten om over te stappen op een vegan lifestyle. Ze hekelden toegevoegde ingrediënten (suiker, palmolie, conserveermiddelen, emulgatoren) die je zelfs in de chiquere versies van hazelnootchocoladepasta en andere nut butters terugvindt. Door controle te nemen over de ingrediënten, hoeveelheden en het brandproces, realiseerden ze zich dat ze aan de start stonden van iets speciaals. Ze deelden hun nut butters met hun buddies, de rest is geschiedenis.
(No) Ghost In A Bottle: alcoholvrij + vernieuwend
No sugar. No alcohol. No salt. Only pure delight. (No) Ghost In A Bottle was de eerste niet-alcoholische spirit op de Belgische markt, gemaakt van natuurlijke botanische distillaten. Dit alternatief voor sterke drank, dat 0% suiker, zout of alcohol bevat, is perfect voor (levens)genieters van gastronomische hoogstandjes die (liever even) niet drinken.
Nona June: alcoholvrij + natuurlijk
“Het is niet omdat je kiest om geen alcohol te drinken, dat je moet inboeten op beleving of smaak.” De Belgische bio-ingenieur Charlotte Matthys was het beu om suikerrijke drankjes of saai mineraalwater te moeten bestellen en ontwikkelde dan maar zelf een luxueus, alcoholvrij alternatief voor haar favoriete drankje Gin-Tonic. Ze ging ten rade bij de beste chef-koks en smaakexperts van het land en ging aan de slag met lokaal geteelde kruiden en bronwater. Met de naam NONA (= negende in het Latijn) verwijst Charlotte naar de negen kruiden die ze gebruikt in haar drankje. ‘June’ duidt op de juniper berry of de jeneverbes, wat het hoofdingrediënt is van gin én van deze alcoholvrije spirit. Bottoms up!
Pomax: tijdloos + hip
Pomax is het geesteskind en het charmeoffensief van de creatieve, Belgische ondernemer Xavier De Vil. Dit Belgisch interieurmerk mixt feilloos passie met innovatie, tijdloos met hip, warmte met dynamiek en toegankelijk met vooruitstrevend. Een veelzijdig merk met als doel je interieur af te stemmen op je persoonlijkheid. Het merk heeft oog voor duurzaamheid en hecht veel belang aan kwaliteit. Pomax doet het uitstekend op de internationale markt én verovert met een collectie van etnische kussen, muurdecoratie, stijlvol keramiek en hippe verlichting ook de wereld van Juttu.
Serax: vernieuwend + toegankelijk
Vernieuwend én toegankelijk design, het zijn de kenmerken van Serax, een Belgisch collectief van nationale en internationale designers. Aan het roer staan Axel en Serge Van Den Bossche, die in 1987 de zaak van hun moeder overnamen. Enkele jaren later versterkte Frank Lambert het team en geleidelijk aan groeide het bloempottenbedrijf Serax uit tot een designbedrijf met internationale allure. In het aanbod: origineel glaswerk, elegant servies, sfeervolle objecten en eigentijds meubilair van de hand van topdesigners als Marie Michielssen, Janssen+co, Luc Vincent, Antonino Sciortino en Clodette.
Kaart Blanche: funny + ironisch cool
Creatieve, funny wens versturen met de post? De Kaart Blanche wenskaartjes van Timo en Lars zijn net wat je zocht. Elke gebeurtenis is een reden om te feesten vinden de twee, en een boodschap is zoveel leuker wanneer ze gegeven wordt met een tikje sarcasme en een hele wolk sparkle.