Het team van Gault&Millau Benelux, de leidende uitgever van restaurantgidsen, meldt met fierheid dat het met RSC Anderlecht een overeenkomst heeft afgesloten die bovendien wellicht een wereldprimeur betreft. Voor het eerst gaat een leidinggevende culinaire gids immers het foodaanbod evalueren op officiële wedstrijden van een topvoetbalploeg.
Onder impuls van Anderlechtvoorzitter/eigenaar Marc Coucke en zijn team krijgt het culinaire aanbod vanaf seizoen 2018/2019 op RSC Anderlecht een nieuwe dimensie met verschillende hospitalityformules. Hierin zijn begrepen: een flagship restaurant geleid door Christophe Hardiquest (restaurant Bon Bon in Woluwe, met zijn 19.5/20 in Gault&Millau behorend tot de absolute top), een kwalitatieve brasserie, een restaurant met de Chef van de Match, een buffetformule en een vaste menu formule. Er zullen per wedstrijd 1500 tot 2000 maaltijden opgediend worden, dus 35.000 tot 50.000 per seizoen.
Een team ervaren Gault&Millau inspecteurs zal bij elke wedstrijd aanwezig zijn om de maaltijden te evalueren, en suggesties te brengen voor een interessant en gevarieerd aanbod doorheen het seizoen. Daarbij zullen Belgische chefs en producten centraal komen te staan.
Marc Declerck, CEO, formuleert de rol van Gault&Millau met een knipoog als volgt : “We zorgen samen met de chefs en cateraars dat het culinair aanbod op RSCA vanaf het eerste seizoen Europa League waardig is, en vanaf het tweede seizoen gaan we voor Champions League niveau. Aan Marc Coucke om ervoor te zorgen dat dat op het veld ook zo is .”