itsu, het toonaangevende Aziatisch-geïnspireerde internationale restaurant- en voedingsmiddelenmerk, kondigt vandaag haar overeenkomst aan met Autogrill, de vooraanstaande wereldwijde operator in food & beverage-diensten voor reizigers. Samen openden ze op 30 november een nieuw restaurant in Brussels Airport. De nieuwe zaak kreeg een prominente plaats in de restaurantzone van Gallery of Light in Terminal B. De opening is een belangrijke mijlpaal voor itsu, omdat het hun eerste restaurant is in een belangrijk internationaal reisknooppunt op het Europese vasteland. De nieuwe vestiging levert werkgelegenheid voor minstens 20 nieuwe arbeidskrachten.
Het itsu-restaurant bevindt zich in Terminal B van de luchthaven, waar – in een normaal jaar – meer dan vier miljoen mensen vertrekken. De terminal verwelkomt passagiers van en naar de Verenigde Staten, Canada, Rusland, het Verenigd Koninkrijk, China (en Azië), Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Om aan de vraag van klanten te voldoen, verlengt itsu de openingstijden en zal de eetgelegenheid elke dag van 08:00 tot 20:00 uur gerechten serveren.
Het restaurant beslaat 166 vierkante meter en biedt zitplaats aan 46 gasten. Bovendien worden ‘grab and go’-afhaalmaaltijden aangeboden, voor wie elders in de terminal wil eten of gezond voedsel aan boord wil meenemen. Op het menu staan aantrekkelijke, gezonde opties met veel gerechten onder de 500 calorieën, waaronder de zalm superfood-salade en de i’thai noodle’bowl.
De oprichter van itsu, Julian Metcalfe, verklaart: “We zijn verheugd om ons fantastische merk en onze voeding op het Europese vasteland te lanceren in samenwerking met Autogrill. De prestigieuze locatie op Brussels Airport zal reizigers van over de hele wereld laten kennismaken met de itsu-ervaring. We hebben een franchisepartner die ons engagement deelt om kwaliteitsvolle en toegankelijke maaltijden aan een betaalbare prijs te serveren.”
Stan Monheim, Autogrill, COO Rest van Europa, vult aan: “We zijn erg verheugd om de nieuwe opening samen met itsu aan te kondigen, als de eerste franchisepartner van het merk op het Europese vasteland. We weten dat luchthavenpassagiers graag genieten van een ontspannen dine-in ervaring maar evengoed een heerlijke en voedzame maaltijd willen meenemen op weg naar hun vlucht. Het model van itsu stelt ons in staat om in te spelen op al die klantbehoeften. Dit partnerschap komt voort uit onze gedeelde waarden, met een focus op de klantervaring en het leveren van heerlijk eten en service.”
Arnaud Feist, CEO van Brussels Airport “We streven er voortdurend naar om passagiers en werknemers een mooie waaier van eetgelegenheden aan te bieden en we zijn dan ook verheugd om itsu te verwelkomen op Brussels Airport. We ijveren er steeds voor om, samen met onze commerciële partners, de miljoenen passagiers die elk jaar van onze horecadiensten genieten, een verbazingwekkende culinaire ervaring aan te bieden. We zijn opgetogen dat we nu ook de wereldklasse van itsu kunnen aanbieden aan alle gasten en personeel op onze luchthaven.”
Bij de lancering van het nieuwe restaurant werden 50 itsu-giftbags weggegeven aan de eerste 50 klanten. Reclame voor het nieuwe restaurant zal opvallend te zien zijn op twee grote statische digitale borden in Terminal B en op een enorm digitaal scherm dat uitkijkt over de vertrekhal.