Moet & Chandon viert alle overwinningen

LIMITED EDITION FLES BRUT IMPERIAL

 

Moët & Chandon is verheugd om een limited edition fles Moët Impérial te onthullen in feestelijke stijl met een definitief Frans tintje, klaar om alle overwinningen te begeleiden, of ze nu klein of groot zijn, in Frankrijk of over de hele wereld.

De speciale editie van de Moët & Chandon Brut Impérial fles heeft de Franse vlag als achtergrond, met de nationale tinten blauw, wit en rood die elk staan voor de statige waarden van Vrijheid, Gelijkheid en Broederschap. Het vorstelijke ontwerp vervangt ook het gebruikelijke kroonlogo van Moët & Chandon door een afbeelding van het historische monument Arc de Triomphe, dat beroemd is geworden op de top van de Avenue des Champs-Élysées in Parijs. Tot slot wordt de fles verzegeld met een weelderig, volledig gouden lint dat rond de hals van de fles wordt gebonden, alsof de fles in zijn beste kleren is gestoken om elk hoogtepunt van succes met stijlvol panache tegemoet te treden.

De majestueuze Arc de Triomphe symboliseert een krachtige paradox: het eert zowel overwinningen als de offers die erachter schuilgingen. Op de binnen- en buitenkant staan de namen van alle Franse militaire overwinningen en generaals, maar de Arc de Triomphe herdenkt ook degenen die vochten en stierven in de Franse Revolutie, de Napoleontische oorlogen en de Eerste Wereldoorlog. De Arc de Triomphe werd gebouwd in opdracht van Napoleon Bonaparte op het hoogtepunt van zijn militaire carrière in 1806.

Slechts een jaar later, in 1807, bezocht de keizer voor het eerst de kelders van Moët & Chandon. Zijn doorgangsplek heet tegenwoordig de Keizerlijke Galerij en is open voor publiek. Het historische bezoek werd geleid door zijn oude vriend Jean-Remy Moët, kleinzoon van de stichter van het Maison en burgemeester van Épernay. De twee ontmoetten elkaar voor het eerst in 1782 op de militaire academie als jonge mannen, maar hun vriendschap zou een leven lang duren en Napoleon stopte in Épernay tijdens zijn militaire campagnes op weg naar het oosten. De band was gebaseerd op zowel persoonlijke als commerciële fundamenten: Napoleon genoot van Moët & Chandon champagne en zou naar verluidt hebben opgemerkt over het belang van de mousserende wijn: “Neem altijd champagne mee! Bij een overwinning verdien je het en bij een nederlaag heb je het nodig.”

Als eerbetoon aan deze historische alliantie noemde Moët & Chandon zijn vlaggenschip champagne, Moët Impérial, naar Napoleon Bonaparte. De eerste lading Moët Impérial, een weerspiegeling van zijn nalatenschap en met precisie getimed voor poëtische resonantie, werd uitgebracht in 1869, samenvallend met de honderdste viering van Napoleons geboorte. Of de prestaties nu militair, atletisch of cultureel zijn, een geest van niet-aflatende toewijding resoneert met Moët & Chandon en zijn eigen toewijding aan het creëren van een champagne met balans, helderheid en kenmerkende elegantie – een meergenerationeel streven naar uitmuntendheid – klaar om elke gedenkwaardige gelegenheid op te luisteren.

 

Een limited edition fles Moët Impérial is een uitnodiging om niet alleen persoonlijke triomfen te vieren, maar ook de triomfen die ons samenbinden. Elke schenking uit deze flessen is niet alleen een erkenning voor gedurfde prestaties die ondanks tegenslagen zijn behaald, maar ook een toast op blijvende erfenissen, zoals die worden gedeeld tussen Moët & Chandon en de festiviteiten van de wereld.

De gelimiteerde flessen zijn verkrijgbaar vanaf midden juni 2024 en zullen samen met gemeenschappen individuele prestaties en gemeenschappelijke mijlpalen eren – een echte slok uit de grote beker van de geschiedenis. Verkrijgbaar bij de 5 Nicolas Specialists Stores in België & Monoprix winkel in Waterloo