Prétexte vernieuwt zijn assortiment

Het Belgische merk Prétexte, dat zich op de afgelopen “We are Smart World-Awards” van de groentekok© Fran Fol en op de International Taste Awards onderscheidde met zijn melkvrije vloeibare room, heeft zojuist bekend gemaakt dat het nu ook het ijs-merk Flores in zijn aanbod heeft opgenomen. Het betreft niet zozeer een overname, maar een echte fusie gebaseerd op een samenwerking op lange termijn en concrete plannen om nieuwe producten te ontwikkelen. Ook de internationale uitbreiding staat op de agenda, meer bepaald dankzij de toetreding tot het kapitaal van een belangrijke nieuwe aandeelhouder: Côme de Chérisey, de voormalige eigenaar en CEO van het internationaal merk Gault&Millau.

Het team is trots en verheugd deze samenwerking te kunnen aankondigen. Flores by Prétexte wordt het nieuwe assortiment ijsproducten van het merk Prétexte. Gedurende twee jaar verwierf het bekendheid binnen het beperkte aanbod van biologische kruidenierswaren en zuivelvrije producten onder chefs en cateraars, maar ook onder particulieren en kruideniers. Met dit ijsassortiment zullen er ongetwijfeld nog veel meer deuren opengaan. Het opzet is nog steeds om de smaakpapillen van jong en oud te verwennen zonder melk, soja of gluten, maar vooral ook op een gezonde manier. Flores is een assortiment sorbets en plantaardig ijs, ontwikkeld door Jesus Flores, al twintig jaar een gepassioneerd ambachtelijk ijsbereider. Enkele jaren geleden lanceerde hij dit biologische en zuivelvrije assortiment en vond er ook een publiek voor. Ook hier geen conserveringsmiddelen of additieven, en een lijst van producten die op één hand te tellen zijn. Het DNA en de waarden van Prétexte stemmen volledig overeen met het aanbod van Flores. Naast hoge concentraties fruit ontdek je hier originele smaken die je alleen al verfrissen door erover te lezen. Quinoa-citroen-basilicum, duindoorn, paprika-framboos of hennep-aardbei – al die overheerlijke smaken vullen binnenkort de diepvriesrekken van biologische kruideniers en buurtwinkels in België en ook in het buitenland.

De duurzame aanpak van Prétexte is eveneens terug te vinden bij Flores by Prétexte, met name in de verpakking. De ‘kookroom’ van Prétexte zit in recycleerbare glazen potten, de ijsjes zijn verpakt in biologisch afbreekbaar karton. De lege ijspotjes zijn nadien bruikbaar om zaden in te kweken. Zodra de scheuten wat groter zijn, kun je ze rechtstreeks in de tuin of moestuin uitplanten in hun pot, die al na enkele weken (biologisch) afbreekt. Leuk om samen met het gezin te doen!

Het enthousiaste team achter het project heeft grenzeloze ambities. Om zichzelf alle kansen te geven op een internationale doorbraak, haalden ze een nieuwe belangrijke aandeelhouder binnen: Côme de Chérisey. Deze voormalige CEO en eigenaar van het internationaal bekende merk Gault&Millau heeft nauwe banden met de wereld van de gastronomie en de gezonde voeding. Hij zal ongetwijfeld een waardevolle bijdrage leveren aan de verwezenlijking van het ambitieuze groeiplan, waarvoor onder meer de aanwezigheid vereist is op twee prestigieuze vakbeurzen: Sirha (23-27 september) in Lyon en Natexpo (22-24 oktober) in Parijs. Volgens de geruchten zou het kwartet er enkele van zijn nieuwe niet-zuivelproducten op plantaardige basis voorstellen. Iets om op te volgen… bij uw biologische kruidenier.