BELANGRIJKE MIJLPAAL OP WEG NAAR EEN VLOOT VAN 500 VLIEGTUIGEN. Wizz Air, de snelst groeiende Europese luchtvaartmaatschappij en de grootste in Centraal- en Oost-Europa, onthulde zijn 250ste vliegtuig: een belangrijke mijlpaal in het groeiverhaal van de luchtvaartmaatschappij. Wizz Air is nu halverwege zijn ambitie om een vloot van 500 vliegtuigen uit te baten. Deze prestatie onderstreept het aanhoudende momentum van Wizz Air en markeert het begin van een nieuw hoofdstuk, waarin de luchtvaartmaatschappij haar aanbod aan betaalbare en comfortabele vliegreizen verder uitbreidt.
Naast de vlootmijlpaal zelf staat dit 250ste toestel ook symbool voor de langetermijnambitie van Wizz Air, de gedisciplineerde groeistrategie en de collectieve bijdrage van medewerkers en partners. Het bereiken van de helft van de 500 toestellen-doelstelling illustreert hoever de luchtvaartmaatschappij is gekomen in het herdefiniëren van toegankelijk vliegverkeer in heel Europa en daarbuiten.
“Ons 250ste vliegtuig is veel meer dan alleen het toevoegen van zomaar een bijkomend vliegtuig aan onze vloot. Het is een bepalend moment in de geschiedenis van Wizz Air,” zei József Váradi, CEO van Wizz Air.
“Deze mijlpaal symboliseert meer dan twee decennia van gedurfde beslissingen, onafgebroken innovatie en de passie van duizenden collega’s en partners die dezelfde visie delen en geloven in het betaalbaarder en toegankelijker maken van vliegreizen voor iedereen. Het bewijst dat onze strategie werkt. Ons momentum is nu sterker dan ooit. In het komende decennium zullen we de omvang van onze vloot verdubbelen. 250 is niet zomaar een getal – het staat symbool voor onze ambitie en voor de start van het volgende hoofdstuk in onze reis. Samen zullen we blijven uitbreiden, innoveren en vliegreizen nog toegankelijker maken voor miljoenen reizigers. Wij geven vorm aan de toekomst. Let’s WIZZ!”
Centraal tijdens de ceremonie stond de onthulling van de winnende speciale livery van Wizz Airs wereldwijde ontwerpwedstrijd. Die vormt een eerbetoon aan het parcours dat de luchtvaartmaatschappij tot nu toe heeft afgelegd en is tegelijk een visuele uitdrukking van de toekomst. Door ontwerpers, fans en medewerkers wereldwijd samen te brengen, benadrukte de wedstrijd de creativiteit, energie en het gevoel van verbondenheid die het WIZZ-merk elke dag vooruitstuwen.
Bovendien heeft Wizz Air ter ere van deze mijlpaal een grote campagne gelanceerd, met tot 30% korting op geselecteerde vluchten tussen 1 december 2025 en 26 maart 2026. Tickets zijn nu al te koop op wizzair.com en via de WIZZ mobiele app.
Wizz Air zal blijven uitbreiden waar de vraag het grootst is, gebruikmakend van de efficiëntievoordelen van zijn jonge, moderne Airbus-vloot. Met een duidelijke focus op stiptheid, betrouwbaarheid en het continu verbeteren van de klantervaring, begint de luchtvaartmaatschappij aan het volgende hoofdstuk met dezelfde ambitie en pioniersgeest die het pad naar de mijlpaal van 250 vliegtuigen hebben geëffend.
