Moet & Chandon zet de feestdagen vrolijk sprankelend in

Het Franse champagnemerk brengt de wereld samen tijdens de feestdagen met jubelende festiviteiten en sprankelende champagnes.

Moët & Chandon viert de opwinding van het samenzijn tijdens de feestdagen met schitterende vertoningen van haar bruisende champagnes. Het merk heeft een hele reeks sprankelende evenementen over de hele wereld bedacht in een nieuw opwindend hoofdstuk in zijn lange geschiedenis van vrijgevigheid en expertise in het feestvieren. Deze evenementen zijn een verrijkende aanvulling op de nalatenschap van onvergetelijke feesten en luiden het gelukzalig samenzijn tijdens de feestdagen in. Vrienden van het merk die de feestelijkheden bijwonen geven het startsein door een glas Moët Impérial te heffen, symbool van de legendarische expertise op het gebied van feesten van het bedrijf. Ze steunen hiermee de liefdadigheidsorganisatie “Toast for a Cause.”

Het icoon van sprankelend feestvieren

Moët & Chandon heeft dit jaar voor de feestdagen de bubbels van zijn fijnste champagnes gekozen als symbool voor feestvieren. Dit maakt sinds 1743 integraal deel uit van de geschiedenis van het bedrijf. Het was de “verfraaiende” schittering van champagne die Madame de Pompadour, de vertrouwenspersoon van Lodewijk XV, en de koninklijke hoven in Europa verleidde. Jean Remy Moët, de kleinzoon van de stichter van het merk, maakte deze eigenschap over de hele wereld bekend om zo de uitzonderlijke knowhow op het gebied van vinificatie uit te drukken en de boodschap van vrijgevigheid te verspreiden.

Het vrolijke bruisen van Moët & Chandon maakte de reis rond de wereld van de iconische heteluchtballon zoveel aangenamer. De ballon kwam in 1993 bij het kasteel van Versailles aan, net op tijd voor de grootse viering van de 250ste verjaardag van het merk. Het bedrijf verlichtte het Vrijheidsbeeld in New York in 2006 en de majestueuze kerstboom in Cape Town in 2017. Het vrolijkte de inauguratie van Chateau de Saran op, die door heel wat beroemdheden bijgewoond werd in 2019 om de 150ste verjaardag van Moët Impérial te vieren.   Deze voorbeelden uit een eindeloze reeks andere prachtige en onvergeeflijke momenten zijn voor altijd in de geschiedenis van Moët & Chandon gegrift.

“Het bruisen van de champagnes van Moët & Chandon is het bubbelende symbool dat we gekozen hebben om de feestdagen dit jaar te vieren. We weten dat onze champagnes persoonlijke momenten van geluk veranderen in een grote beweging naar samenhorigheid,” zegt Benoît Gouez, Keldermeester bij Moët & Chandon. “De kunst van het feestvieren maakt deel uit van onze knowhow. Moët Impérial werd gecreëerd om de waarden van vrijgevigheid en samenhorigheid die het merk nauw aan het hart liggen uit te drukken.”

Bruisende evenementen

Om de vreugde van het samenzijn te delen organiseert Moët & Chandon een reeks feestelijke evenementen die geïnspireerd zijn op het bruisen van champagne in meer dan 20 steden zoals Sydney, Johannesburg, Londen, Milaan, Amsterdam, Madrid, Moscow, Parijs, New York, Mexico Stad en Antwerpen. Deze evenementen op maat over de hele wereld zullen feestelijke bijeenkomsten worden in het gezelschap van de Vrienden van het merk, waarbij de gasten zullen genieten van een uitgebreid programma met muzikale optredens en onderdompelende ervaringen in “eeuwig bruisende” kamers, waarbij momenten van samenzijn naadloos overgaan in vrolijk feestvieren.

Toast for a cause

Moët & Chandon nodigt alle aanwezigen op de bruisende evenementen over de heel wereld uit om het champagneglas te heffen en deel te nemen aan het liefdadigheidsinitiatief “Toast for a Cause” van het bedrijf. Dit werd opgezet in 2009 op het rode tapijt in Hollywood. Het bedrijf zet hiermee zijn traditie van grootsheid en vrijgevigheid verder. Elke toost van een Vriend van het merk is een reden om het samenzijn te vieren. Dit jaar wordt er voor elke toost ook een donatie aan een lokale organisatie gedaan. Dit toont het engagement van het merk om de geschiedenis van vrijgevigheid verder te zetten.

Om in de sfeer van de feestdagen te komen introduceert Moët & Chandon een online platform https://mywishesvm.moet.com/, waar champagneliefhebbers feestelijke videoboodschappen kunnen opnemen en delen met dierbaren om een boodschap van vreugde te verspreiden, zelfs al is het virtueel.

#ToastwithMoet #MoetEffervescence

Moët & Chandon werd opgericht in 1743 en hielp mee om champagne bekend te maken door een assortiment unieke wijnen aan te bieden voor elke gelegenheid. Elke champagne betovert en verrukt met heldere fruitigheid, een verleidelijke smaak en een elegante rijpheid, van de iconische Moët Impérial tot de Grand Vintage Collection, van de extroverte Moët Rosé Impérial tot de innovatieve Moët Ice Impérial. Sinds de oprichting is Moët & Chandon de champagne bij uitstek om historische of belangrijke persoonlijke momenten te vieren. Het merk heeft een soort champagne die de gelegenheid typeert en ze echt uniek maakt voor elk gedenkwaardig moment in het leven.