VLAM investeerde de afgelopen maanden in een make-over van de eigen website. Alle onderdelen werden grondig aangepakt. Het resultaat is een eigentijdse website, waar zowel professionals als consumenten nog sneller toegang vinden tot informatie en inspiratie over de producten van bij ons.
De homepage van de vernieuwde website
Een website heeft een rijkelijk gevuld maar eerder kort leven. Na vele jaren trouwe dienst was het ook voor vlam.be hoog tijd voor een volledige technische en inhoudelijke facelift. Na maanden werken achter de schermen is de vernieuwde vlam.be een feit. En maar goed ook: in volle coronacrisis en zeker ook tijdens de heropstart van onze economie heeft het bedrijfsleven nood aan snelle, toegankelijke en betrouwbare informatie. Daarom zet VLAM alle zeilen bij om ons economisch weefsel te helpen herstellen.
Voor professionals en geïnteresseerden: VLAM wil met de herwerkte website makkelijk kunnen communiceren naar professionals uit de sector. Tegelijk willen we heldere en toegankelijke informatie bieden aan iedereen die interesse heeft in onze organisatie en de aangesloten sectoren.
Waarom?
Het Vlaams Centrum voor Agro- En Visserijmarketing (VLAM) is een extern verzelfstandigd agentschap van het beleidsdomein landbouw en visserij van de Vlaamse overheid. Het voert promotie voor de producten en diensten van de sectoren landbouw, visserij en agrovoeding. “VLAM wil vandaag – meer dan ooit tevoren – zijn rol opnemen als spil tussen de Vlaamse overheid en de privésector. We willen ook onze expertise op gebied van marketing, communicatie en voedingsinformatie nog duidelijker naar voren brengen”, stelt Filip Fontaine, algemeen directeur VLAM. De nieuwe website biedt duidelijke informatie over de werking van de organisatie, cijfers, campagnes, jaarprogramma’s en -verslagen enz.
Schat aan informatie: Via de vernieuwde kennisbank krijgen bezoekers toegang tot heel wat cijfers en inzichten over de aankopen van voeding, bloemen en planten door de Belg. Het gaat om cijfers over het verbruik thuis en buitenshuis. Ook de internationale handelspositie van België volgen we nauwlettend op. We gaan na welke markten voor onze Vlaamse bedrijven aantrekkelijk zijn en waar nieuwe opportuniteiten liggen.
Webshop: In de webshop kunnen bezoekers terecht voor achtergrondinformatie en inspiratie om zelf aan de slag te gaan met de producten van bij ons. VLAM heeft zowel gratis als betalend materiaal in het aanbod.
Kruispunt : Gezien het uitgebreide werkveld heeft VLAM heel wat verschillende websites. Vlam.be is het kruispunt van al deze websites en maakt vlot navigeren naar specifieke andere websites heel gemakkelijk. Zo kan je bijvoorbeeld direct linken naar de exportwebsite freshfrombelgium.com, de consumentenwebsites lekkervanbijons.be en groenvanbijons.be of de verschillende kwaliteitssystemen in de veehouderij.
Fris design : Wat meteen opvalt bij het bezoeken van de vernieuwde website zijn de grote foto’s en het frisse design. De website straalt vitaliteit en moderniteit uit. Hij navigeert snel en brengt de gezochte informatie snel naar de voorgrond.