dankzij samenwerking DPD fresh en TableFever
TableFever & DPD fresh slaan de handen in elkaar ter ondersteuning van de horecasector die door COVID-19 nog steeds verplicht is om de deuren gesloten te houden. Hoewel iedereen snakt naar het echte werk is een heropening van de horecasector voorlopig nog toekomstmuziek. Chefs en hun gasten zijn daardoor aangewezen op takeaway om de dagelijkse sleur te doorbreken. Toch lopen restaurants nog al te vaak bestellingen mis omdat de consument niet altijd in staat is om de takeaway af te halen. TableFever en DPD fresh willen die kloof dichten door het bestelde afhaalmenu veilig, gekoeld en op zowel een moment als adres naar keuze te laten leveren. Een unicum voor België.
Door de jarenlange expertise van DPD kan TableFever haar netwerk verbreden en zowel de consument als de horecaondernemer beter servicen. ‘Een partnership met DPD fresh zie ik daarom als een aanvullende samenwerking’, aldus Stef Van der Schueren, CEO van TableFever. Ook Koen Verlaenen, general manager van DPD fresh, wil de passie en creativiteit van de Belgische topchefs stimuleren door hen letterlijk een nationale afzetmarkt aan te bieden. ‘Via ons landelijk bereik wordt takeaway een blijvend rendabel ondernemingsmodel in plaats van een tijdelijke kostendekkende marketingactie.’
Topchef Lieven Demeestere van sterrenrestaurant Arenberg (Leuven) is alvast gewonnen voor het idee. ‘Als chefs dragen wij uiteraard de verantwoordelijkheid voor de kwaliteit en gastronomische waarde van onze afhaalgerechten maar dankzij een partner als DPD fresh worden deze voortaan ook correct beleverd. Daarmee bedoel ik onder de juiste omstandigheden gekoeld, omzichtig behandeld, stipt en op een gastvrije manier bij de klant afgeleverd.’ Ook chefs Gunther Taelman en Olivier Jolie van Two Cooks (Zottegem) juichen de samenwerking tussen TableFever & DPD fresh toe: ‘De meerwaarde voor ons is evident: de takeaway gaat rechtstreeks van onze keuken het beveiligde koeltransport in om zo naar de tafel van een klant, om het even waar in België, te vertrekken. Zo kan die ook thuis gastronomisch genieten en een ervaring beleven zoals op restaurant.’ Kersvers sterrenchef Dominique Tondeurs van Libertine (Erpe-Mere) erkent eveneens het belang van extra service voor zijn klanten. Dankzij deze nieuwe samenwerking kunnen we onze takeaway naar een hoger niveau tillen. Anders gezegd, we like to go the extra mile for a smile!’
Door de strategische alliantie tussen TableFever en DPD fresh wordt de toekomst van beide partijen verstevigd. Niet alleen DPD is een referentie in food shipping met het oog op een maximale versheid; ook TableFever is dankzij haar toegankelijkheid het snelst groeiende reservatieplatform in Vlaanderen. Beide bedrijven leveren hiermee een unieke extra service richting hun klanten.