Maison Cisneros

Nieuwe inspirerende pionier merchants format 2.0.

12 jaar na de overname van Château de Rouillac en de organisatie van de wedergeboorte ervan, heeft Laurent Cisneros zijn eigen distributiebedrijf gelanceerd met een e-shop en een nieuwe boetiek op het domein. Naast de wijnen van het domein worden ook andere wonderen van elders aangeboden met een selectie van gastronomische en designproducten die aansluiten bij de huidige trends en de oorsprong en waarden van de familie Cisneros.

De afgelopen twee jaar heeft Laurent getracht de moeilijkheden en uitdagingen om te zetten in kansen, terwijl hij onvermoeibaar doorging met de projecten die al op het landgoed liepen. De nieuwe kansen komen door innovatie, opnieuw bouwen en delen met mensen, zijn familie meenemen en het personeel, dat al gewend is aan de manier waarop en de snelheid waarmee dingen op Château de Rouillac gebeuren. Als een dirigent van een orkest heeft hij een reeks producten van het Maison Cisneros uitgedacht en georganiseerd rond de basiswaarden die zijn geïnspireerd door zijn familiale wortels, zijn ambitie om te innoveren en zijn passie voor paarden.

Deze vastberadenheid om met de mensen meer te delen dan alleen de producten, is wat Maison Cisneros zo uniek en baanbrekend maakt. Geïnspireerd door de huidige commerciële successen, wilde Laurent tegelijkertijd een boetiek op het landgoed en een e-commercesite ontwikkelen. In beide gevallen komt zijn ambitie tot uiting in een visioen om zijn wereld te promoten en mensen uit te nodigen om de producten van Maison Cisneros te ontdekken.

Het aanbod zal groeien en zich vernieuwen naarmate Laurent verliefd wordt op nieuwe producten, en wijnen toevoegt van andere domeinen die verenigbaar zijn met de stijl, smaak en waarden van Maison Cisneros. Deze vernieuwende aanpak richt zich zowel op vakmensen als op kenners van schoonheid en verfijning.

Dadamania

“Dadamania” heeft alles te maken met een passie voor paarden. Laurent Cisneros combineert wijn en paarden in zijn twee levenspassies die hij vooral deelt met zijn dochter Mélanie tijdens nationale springwedstrijden. Wederzijds vertrouwen tussen ruiter en paard stelt beiden in staat uit te blinken als één verenigd wezen, niet anders dan de relatie tussen een wijnbouwer en dit terroir.

De Rouillac paarden zijn de beste ambassadeurs van Maison Cisneros en haar spirit: een sterke band met de natuur, zin voor een goede uitdaging en diepe onderlinge steun en begrip binnen de familie.

De familiale manier:

Wanneer Laurent Cisneros levenskeuzes maakt, worden die altijd gemotiveerd en beïnvloed door zijn familieafkomst: Spanje, waar zijn overgrootvader al wijnstokken cultiveerde aan het begin van de 20e eeuw in de regio Madrid; de Charente in Frankrijk, waar Laurent opgroeide en het ambachtsbedrijf van zijn vader overnam, en Bordeaux, waar hij werd geboren en uiteindelijk in 2010 besloot zijn leven en dat van zijn gezin op Château de Rouillac te vestigen.

Zijn dochter Mélanie vergezelt hem al in dit nieuwe avontuur en ondersteunt zijn leiderschap en de zakelijke ontwikkeling van Château de Rouillac. Zijn vrouw Sophie helpt hem bij het selecteren van producten en het beheren van de nieuwe boetiek op het kasteel.

De natuur in het hart

Van bij de overname in 2010 is Château de Rouillac begonnen met het invoeren van teeltmethoden die de bodem en de fauna beschermen, en heeft het met name het High Environmental Value-certificaat in de wacht gesleept. In het verlengde hiervan is het landgoed volledig milieuverantwoord geworden door rekening te houden met de volledige voetafdruk van zijn activiteiten en productie: geen onkruidverdelgers of kunstmest meer, het besluit om de hele wijngaard met gras te bedekken, het gebruik van trekpaarden in de stallen van het kasteel om het grootste deel van de wijngaard te ploegen, de aanplant van meerdere honderden  meter heggen om de biodiversiteit van het landgoed te beschermen en te ontwikkelen, de invoering van vijftien bijenkorven die de heerlijke honing van Rouillac produceren, enz. Op deze manier houdt het domein zijn terroir in stand, verkleint het zijn ecologische voetafdruk en verbetert het de organoleptische kwaliteiten van zijn wijnen.

Cijfers Maison Cisneros: E-commerce website gelanceerd op 8 februari, een eigen assortiment van een twintigtal wijnen in zeven jaargangen van witte, rode en roséwijnen, de boetiek op het domein werd ontworpen door architect Charlotte Allard. Deze biedt 4 collecties: Au Château – Dadamania – ¡ Salud ! – Cognac & Co naast 16 premium kruidenierswaren thee, chocolade, jam, honing, zout, olijfolie, etc. Globaal een team van 10 mensen.