Be Frizz arriveert in België

De mousserende wijn in een blikje om van te genieten waar en wanneer u maar wilt. Dat is het nieuwe trendy drankje, de eerste mousserende wijn in een blikje uit Spanje.

Codorníu, sinds 1551 hèt toonaangevende Spaanse merk in de productie en distributie van cava, gaat een stap verder in zijn internationale expansie met de lancering van de eerste innovatie in blik in de geschiedenis van het bedrijf: BeFrizz, een aerated semi-sparkling wine, een drankje met delicate bubbels, een laag restsuikergehalte en een uitstekende smaak.

BeFrizz ligt vanaf maart in het schap bij Delhaize en zal een omwenteling teweegbrengen op de Belgische markt. Met dit product wil de supermarktketen zijn klanten een vernieuwende mediterrane drank aanbieden in twee smaken: een witte wijn en een rosé, geschikt voor veganisten en coeliakiepatiënten, in een innoverende verpakking: een 100% recycleeerbaar blikje van 250 ml, klaar om uit te drinken en overal mee naartoe te nemen. Hoewel dit nieuwe segment een noviteit is in België, is het in landen als het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten al met succes ingeburgerd.

BeFrizz White is een witte mousserende wijn, die zeer gemakkelijk te drinken is en tonen heeft van witte perzik, citroen, limoen en bloemen. In de mond doet de wijn denken aan rijpe perzik, suikermeloen en nectarine, met fijne, zachte bubbels en een duidelijke citrusafdronk.

BeFrizz Rosé is een lichtroze mousserende rosé met aroma’s van helderrood fruit en rode appel, met fijne, zachte bubbels en een duidelijke citrusafdronk. Prijs: 3,99 €

De nieuwe BeFrizz zal worden verkocht in Delhaize-winkels en heeft de kwaliteitsgarantie van Codorníu, het oudste wijnhuis van Spanje en schepper van cava.

“We hebben nooit in grenzen geloofd en hebben er altijd voor open gestaan om Codorníu overal ter wereld naartoe te brengen. Deze kans om te innoveren en barrières te doorbreken met iets revolutionairs als dit, is een grote uitdaging geweest voor een traditioneel merk als het onze, maar het is een mijlpaal waarop wij voorbereid waren en die zeker een revolutie in de sector zal betekenen. We hebben 100% vertrouwen in dit nieuwe formaat en we weten dat de Belgische markt het zal waarderen”, zegt Sergio Fuster, CEO van het wijnhuis.

Codorníu verkoopt zijn cava’s momenteel in meer dan 50 landen over de hele wereld. De onderneming richt zich op de Europese markt, de VS, Latijns-Amerika en Azië.

Een zeer mediterrane en moderne uitstraling

BeFrizz betreedt de Belgische markt om de meest kosmopolitische en moderne jongeren te veroveren. Met een design geïnspireerd op de Middellandse Zeekust onderscheidt BeFrizz zich als een gesofisticeerde en moderne drank die is gemaakt om een jongere consument aan te spreken die niet alleen thuis wijn drinkt, maar van elke gelegenheid gebruik maakt om een uniek en gedenkwaardig moment te creëren, gedeeld met anderen.

Een vernieuwend en trendy formaat

De nieuwe verpakking voor mousserende wijn in een blikje van 250 ml is nieuw voor België, maar is al een trend in landen als het Verenigd Koninkrijk of de Verenigde Staten. Voor een jonge, koolzuurhoudende wijn, zoals BeFrizz, is het blik een optimale verpakking. De wijn behoudt al zijn eigenschappen en moet gedurende het eerste jaar na botteling gedronken worden. Het is niet de bedoeling om de glazen fles te vervangen, maar om een aanvulling daarvan te zijn. Wijn in een blikje biedt voordelen op het gebied van gemak en duurzaamheid, aangezien aluminium voor een kleinere koolstofvoetafdruk zorgt en 100% recycleerbaar is. Volgens Nielsen vertegenwoordigt het segment van wijn in blikjes in de Verenigde Staten al een waarde van 155 miljoen dollar (+64% vs 2019) waarvan 37,8 miljoen dollar voor mousserende wijn in blikjes van 250 ml.