Illycaffé: 20ste verjaardag

ILLYCAFFÈ VIERT DE 20STE VERJAARDAG VAN ZIJN WERELDWIJD AANWEZIGE UNIVERSITÀ DEL CAFFÈ MET EEN LIMITED EDITION KOPJE

Het opleidings-, onderzoeks- en innovatiecentrum stelt zijn kennis ter beschikking van professionals uit de horeca, koffietelers en liefhebbers van goede smaak.

Om de waarde van authentieke kwaliteit duidelijk te maken, is het belangrijk kennis te bewaren en te delen: dat is het basisprincipe van de Università del Caffè, het expertisecentrum voor professionals uit de koffietoeleveringsketen en liefhebbers van goede smaak. Zijn autoriteit berust op de kennis en ervaring die illycaffè gedurende meer dan 80 jaar in het veld heeft verworven.

De Università del Caffè werd opgericht in Napels in 1999, als geesteskind van de zoon van de oprichter van het bedrijf, Ernesto Illy. In 2002 verhuisde ze naar Triëst. Vandaag vieren we het 20-jarige bestaan van het bedrijf met de lancering van een nieuw kopje in limited edition.

Het beroemde illy-kopje, een ontwerp van Matteo Thun, is versierd met het logo van de Università del Caffè, precies in het midden geplaatst – bijna als een eerbetoon aan Da Vinci’s man van Vitruvius, een symbool van harmonische perfectie. Zowel de kop als het schoteltje vertonen een meerkleurige rand, een knipoog naar de vele campussen wereldwijd die op deze manier worden verenigd. Het idee van een opwaartse spiraal die de kwaliteit verhoogt door middel van kennis, de essentie van de Università del Caffè, krijgt hier concrete vorm. De universiteit is immers een plek waar docenten al twintig jaar het beste van zichzelf geven, in de overtuiging dat een cultuur van uitmuntendheid gedeelde, duurzame groei garandeert.

Een emblematisch object kortom, dat vanaf september beschikbaar zal zijn voor het publiek in onze winkels en e-shop tegen de adviesprijs van € 25. Deze kop in limited edition versterkt de smaak en het aroma door ze te mengen met geschiedenis en ervaring. Zo wordt het dagelijkse kopje koffie een eerbetoon aan een visionair project dat voortduurt.

Limited Edition Cup ’20jr University of coffee’ in cadeau-box 25,-euro : (te koop vanaf heden)

ILLYCAFFÈ INTRODUCEERT ZIJN NIEUWE BLIK IN “LIMITED EDITION”, EEN ONTWERP VAN OLIMPIA ZAGNOLI

illycaffè’s iconische aluminium blik is nu verkrijgbaar in een nieuwe, creatieve gelimiteerde editie van Olimpia Zagnoli. Een carrousel van mensen en kleuren, in de kenmerkende stijl van de beroemde Milanese kunstenares, een felle parade die niet onopgemerkt blijft. Laten we samen opnieuw beginnen, elk volgens zijn eigen ritme, laten we onze bewegingsvrijheid terugnemen en opnieuw kleur brengen in onze gedachten en onze toekomst: dat is de boodschap die Olimpia deelt met illycaffè en iedereen die zich kan vinden in het gedachtegoed van #LIVEHAPPilly, te beginnen met een kopje koffie.

Het nieuwe blik in beperkte oplage bevat 250 g van illy’s iconische 100% gemalen arabicablend, verkrijgbaar in zowel de Classic als Intense roast. Het is vanaf 10 september te koop in de e-shop, winkels (illy Caffè en illy Shop), grootschalige retailkanalen en indirecte e-commercekanalen van illy tegen een adviesprijs van € 6,90.

Dit project is een nieuwe stap voorwaarts in de relatie tussen het koffiebedrijf uit Triëst en Olimpia Zagnoli. De relatie begon meer dan twee jaar geleden, toen de kunstenares met haar frisse en ironische creativiteit werd benaderd voor enkele feestelijke projecten, zowel in de illy Cafés als op de digitale kanalen. In 2019 kwam er een hoogtepunt, met de creatie van de poster en het kopje ter gelegenheid van de 51ste editie van de Barcelona regatta en van de illy Art Collection als eerbetoon aan de vriendschap tussen vrouwen.

De objecten en gelegenheden variëren, maar ze vallen samen onder één noemer: de kenmerkende stijl die levensvreugde en een positieve instelling uitstraalt.

Olimpia Zagnoli is een 36-jarige Milanese kunstenares afkomstig uit een zeer creatieve familie: haar beide ouders zijn kunstenaars, haar zus is kostuumontwerper. Ze heeft een voorliefde voor gedurfde kleuren en losse vormen en getuigt van een met ironie beladen passie voor ongewone voorwerpen. Voeg daar nog veel talent en een indrukwekkende portfolio aan toe – van The New York Times tot The New Yorker, La Repubblica tot Taschen, Monocle tot Vanity Fair, Air France tot Yale University – en daar is Olimpia Zagnoli, een van de toonaangevende figuren in de nieuwe golf van Italiaanse illustrators die de wereld veroveren.

Art Tin by Zagnoli ‘Intense roast’ 6.90euro : (te koop vanaf heden)