zet volop in op lokaal in de aanloop naar de verkiezingen
46% van de consumenten hecht heel veel belang aan lokale voeding bij het boodschappen doen . Voor het derde jaar op rij viert Delhaize jaarlijks de Belgische oorsprong van haar producten door haar naam tijdelijk te veranderen in Belhaize. Dit initiatief komt in mei tot leven in de winkels van Delhaize. Hiermee toont de keten aan hoe belangrijk het is om lokale producten in het assortiment te hebben.De actie is daarnaast ook opgezet om de 1.600 Belgische leveranciers te bedanken die voor fruit, groenten, melk, kaas, vlees en andere verse producten van boeren en telers zorgen, net als voor een hele reeks andere producten zoals dranken. De campagne met de affiches “Kies lokaal, kies Belhaize” verwijst met een knipoog – naar de komende verkiezingen. Delhaize vraagt de Belgen om volop voor Belgische producenten te kiezen!
Belgische producten het hele jaar door in de kijker : Delhaize werkt samen met 1.600 lokale producenten en zet dus het hele jaar door al in op Belgische producten. Als de lente aanbreekt, worden ze extra in de kijker gezet. In mei wordt Delhaize weer Belhaize en brengt de retailer de boeren en producenten onder de aandacht die voor de variëteit en kwaliteit van haar assortiment zorgen.
Een leuke, culturele campagne met een link naar de komende verkiezingen. Naast haar lokale verankering dankzij haar brede assortiment Belgische en seizoensgebonden producten, zal Delhaize zich dit jaar ook cultureel verankeren met een knipoog naar de komende verkiezingen met een campagne “Kies lokaal, kies Belhaize”. Met speelse slogans die lokale producten bovenaan je boodschappenlijstje zetten. Grote affiches in de straten tonen heerlijke lokale producten naast slogans als “Yes we canette”, “Pluk de vruchten van ons beleid”, “Dichter bij de burger”, “Voor een betere tomaatschappij”, “Het volkoren heeft gesproken” enzovoort.
Aanzienlijke stijging van de vraag naar Belgische producten.
Er is aanzienlijk meer vraag naar Belgische producten. 46% van de consumenten hecht veel belang aan lokale voeding bij het boodschappen doen. Dat blijkt uit een studie uitgevoerd door Delhaize via iVox bij de Belgische bevolking in april 2024. Als antwoord op deze groeiende vraag bevestigt Delhaize opnieuw haar engagement voor Belgische producten. Maar liefst 70% van het assortiment van elke winkel is afkomstig van producenten uit eigen land.
Voortdurende inzet voor duurzaamheid en de lokale economie. De overgang naar Belhaize voor één maand toont het voortdurende engagement van het bedrijf voor Belgische producten, duurzaamheid en steun voor de lokale economie.
“We nodigen onze klanten uit om samen met ons de rijkdom en kwaliteit van Belgische producten te vieren,” verklaart Xavier Piesvaux, CEO van Delhaize. Als partner in het dagelijkse leven van de Belgen wil Delhaize hen inspireren en het hen vooral gemakkelijker maken om meer lokaal en seizoensgebonden te kopen.