Less is more – Maison Rigal lanceert wijn in cans …

De ‘Less is more’ benadering van wijnverpakkingen is een booming wereldtrend volgens een onderzoek van Wine Intelligence gezien consumenten er zich steeds meer bewust van worden dat het vervoer van glazen flessen een enorme impact heeft op onze ecologische voetafdruk waardoor reikhalzend naar duurzame alternatieven wordt uitgekeken. Het ‘ingeblikte’ wijnconcept van Maison Rigal is ingegeven door de vraag van de consument naar draagbaarheid en gemak.

Wijn in blik ! Hoe handig?

Of je nu op reis bent, in het weekend of op vrijdagavond na het werk, met vrienden op een barbecuefeestje of alleen thuis, een wijn in blik is niet anders dan die in een glazen fles. Een toestand voor wie plezier wil maken zonder poespas, want wijn in blik is vooral heel handig en leuk. Het wordt beslist een echte levensstijl.

Als basisredenen voor het inblikken van wijn wordt vooreerst het behoud van de kwaliteit naar voren geschoven, beschermd tegen het licht geeft hem een langere bewaringstermijn. Anderzijds is dit handig in het gebruik, kan snel en gemakkelijk worden gekoeld en je kunt hem overal mee naartoe nemen. Bovendien is het bijzonder milieuvriendelijk omdat blikjes lichter zijn en meestal geproduceerd worden met meer gerecycleerde materialen, waardoor er minder karbon en energie nodig is voor het transport (veel lichter dan een glas).

Maison Rigal is de referentie wijnleverancier van kwaliteit en exclusiviteit in het Zuidwesten met als kern Cahors en de ambitie zelf teler te worden. Sinds 1755 laat Rigal zich inspireren door de grote diversiteit aan wijnstokken en de bodem van Zuidwest Frankrijk. Ons dagelijks werk draait zowel om het behoud van deze omgeving als om de aanpassing aan de eisen ervan, van de teelt van de druiven tot aan het eindproduct – wijn in het glas.

Maison Rigal verkoopt vanaf deze zomer onder de merknaam Pygat zijn aluminium blikje van 250ml voor ongeveer 2,50€ per stuk, met Colombard en Sauvignon druivenrassen. Het verwacht binnenkort een Merlot-Cabernet Sauvignon rosé te lanceren.

Deze wijn in blikjes wordt geproduceerd in de Gascogne van druivenrassen uit zuidwest Frankrijk. Het is een blend van twee druivenrassen: Colombard met tonen van citrus en exotisch fruit (grapefruit, passievrucht) geassembleerd met Sauvignon die complexiteit en elegantie brengt. Een fruitige en levendige wijn die je overal mee naartoe kunt nemen en bij verschillende gelegenheden kunt drinken”. Julien Touboul, algemeen directeur en oenoloog van Maison Rigal.

Delen is geven. #onedose #plezier #ohlala #sharingiscaring